Hallo mensen,
ik weet niet of het standaard is maar zodra ik het stuur volledig
om zijn as draait en vervolgens terug wilt draaien dan voelt hij even zwaar aan de eerst paar cm, daarna voelt het weer soepel aan. Wie weet wat hier aan de hand is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maakt het uit of hij stationair draait of dat je toeren maakt ?
Nou zodra ik bv 10km een U turn maak voel ik bij het max draaien hij zwaar wordt, maar zodra je klein beetje terug weer draait om weer recht terijden dan voelt het normaal. Ook tijdens het parkeren bij maximale draai dan voel je ook een soort hik dat hij zwaar wordt. Maar als je niet op het maximale draai zit is er niks aan de hand.
Stel het maakt niet uit stationair of ik maak meer toeren, wat zal er dan mis zijn?
ik zal morgen even stationair even kijken wat er gebeurt en indien ik meer toeren ga maken.
4 jaar
De bovenste lagers van je schokbrekers zouden slecht kunnen zijn of een fusee of stuurkogel klemt door slijtage , als de voorwielen vrij van de grond hangen heb je het dan ook ?
Ah oke bedankt voor de antwoorden, ik ga denk van de week, naar de garage en even kijken wat ze vinden en laat ik het weten. voorwiel vrij van de grond, gaat mij niet lukken want ik heb daar geen gereedschap voor.
4 jaar
Is dit plotseling gebeurd of heb je iets met de auto gedaan zoals nieuwe velgen of stuurdelen vervangen? En doet hij dat zowel naar links als naar rechts?
nee auto is orgineel niks meegedaan of verandert. ik zal morgen even kijken of dit voor links als rechts geldt bedankt!
4 jaar
Een voorwiel van de grond gaat mij niet lukken?Daar heb je een krik voor.Hoe doe je dat dan met een lekke band.
Ferry
4 jaar
met meer toeren is geen verschil, het geldt voor links als rechts draaien bij maximale draai. van de week maar even naar garage, wordt vervolgd...
4 jaar
Is er nog wat uit gekomen Pieter? Zou kunnen dat de ET-Waarde van de velgen niet juist is bv doordat er in het verleden ooit andere velgen zijn gemonteerd. We hebben het meegemaakt bij een ander merk auto die pas problemen gaf toen de banden al half waren versleten en ook nog eens bij koud weer. Het rubber werd wat harder en stugger bij lage temperaturen en door de verkeerde ET-Waarde kwamen er pas problemen bij lage temperaturen en een band die al redelijk was versleten.
De ET-Waarde is van belang omdat dit de afstand bepaald van het midden van de band tov de remschijf. Dus dat heeft pas invloed in een bocht.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar