Onlangs schoot mijn ford focus station tdci in motor systeem storing toen ik op een stoplicht afreed en remde. Hij reed verder in noodloop. Er werd geen duidelijke foutcode gevonden in de garage, maar de injector bleek lek. Tijdens reparatie daarvan bleek ook het brandstoffilter verstopt en werd vervangen. Hierna bleven de problemen. Hij sloeg direct na de start af en startte dan moeizaam, stotterde tijdens optrekken, kwam qua toeren niet verder gaan 2000 toeten, schoot om storing; elke keer wel wat. Luchtfilter, turboklep en olie is vervolgens vervangen. Startproblemen bleven. Hij start, valt binnen 3 seconden uit en start vervolgens niet meer. Tijdens pogingen tot starten, kwam er steeds minder vermogen, tot er helemaal niks meer gebeurde. Met startkabels gestart en naar de garage. Accu was nog origineel en was wel op en is dus vervangen. Helaas, bij de eerste koude start in de ochtend, blijft hetzelfde probleem. Starten lukt vrijwel direct, maar stationair blijft hij niet lopen en na zo'n 5 sec. valt hij uit, waarna hij zeer moeizaam start. Dan rijdt hij of gewoon, of ietwat haperend en schiet in storing.
Wat zou het nu nog kunnen zijn? Ik buitengebied wonende, met 3 jonge kinderen, is een auto heel belangrijk en is het belangrijk dat ik op mijn auto kan vertrouwen. Ik heb een hele fijne garage, maar er wordt nu zo veel vervangen, zonder dat de problemen verholpen raken, dat ik het vertrouwen in mijn auto verlies. Alles wat vervangen is, was ook echt wel noodzakelijk, maar ik voel eer weinig voor om systematisch alles stuk voor stuk te laten vervangen. Wie herkent dit en heeft de gouden tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zijn de exacte storingen die nu kunnen worden uitgelezen? (Exacte tekst en/of nummer)
En dan liefst uitgelezen met Ford dealer (of gelijkwaardige) apparatuur.
Zonder die foutcodes is het maar raden en ga je dus ook dingen onnodig vervangen.
Ik weet niet wat voor code er was. Bij de garage zeiden ze dat ze konden zien dat hij bijna was uitgevallen, wat ook wel klopt.
Er zijn nu twee dingen die nog spelen:
Bij de start blijft hij wel draaien als ik eerst een tijdje in zijn vrij flink gas geef. Het is dan net alsof hij even niet voldoende brandstof of lucht krijgt, waar ik hem dan doorheen trap. Zo rijdt hij wel, alleen stationair lukt niet, dus in de winter warmdraaien ook niet. Dit speelt alleen bij de eerste koude start van de dag.
Het andere is dat hij soms moeizaam aanslaat. De accu is net een week oud. Uiteindelijk start hij wel, maar soms duurt dat wel erg lang. Op welk moment dit zich voordoet, is onvoorspelbaar. Erg vervelend.
4 jaar
Beste topicstarter, fijn dat u gebruik heeft gemaakt van ons forum. Heeft u de oplossing inmiddels gevonden? Dan stellen we het op prijs als u dit terugkoppelt in dit topic.
Mvg,
De Problemcar Hulplijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar