Hallo,
Ik heb hier wat probelemen met een Ford KA met de oude 8 klepper endura motor en multipoint injektie.
Het toerental zakt te langzaam als men wil schakelen of als men afremt, hij blijft een x aantal seconden op zo'n 2000 tpm hangen om vervolgens netjes terug te vallen naar stationair.
Het probleem doet zich niet altijd voor en het valt me op dat ie het alleen doet als de auto nog rolt, stilstaand reageerd ie fel en netjes op het gas.
Is gecontroleerd op vacuumlekage, stationair omloopklep gereinigd net als gaskleppositiesensor , zijn geen foutcodes.
Ford dealer zegt verschillende dingen zoals modificatie stekker maar dit zou bij een model uit 2002 niet voor te komen.
Iemand een idee? Ik hoor het graag,
Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja ik zou ook zeggen van de stekker, je kunt eerst even proberen de grote stekkers die op het schutbord zitten even schoon te maken.
Als de motor stilstaand goed werkt, zal het wel een product eigenschap zijn? Kennelijk reageert de ecu op het snelheids signaal.
Om te testen: waar komt het snelheids signaal van daan? Kun je dat een keer los gooien?
Zal wel een paar fourtcodes geven die achteraf gewist moeten worden.
Of uitgangs signaal naar de stationair versteller loggen - zowel stilstaand als rijdend. Moet je een verschil kunnen zien.
Heb je wel een snelheidsignaal naar de pcm?
eenvoudig te controleren door de dealer
kabelbreuk komt regelmatig voor dichtbij de stekker deze zit tegen het schutbord aan en komt vanaf de versnellingsbak. is de zelfde plek als die van de km teller kabel.
snelheid signaal van de km teller is alleen mechanisch door de kabel naar de pcm gaat het elektrisch.
foutcodes zijn ook simpel uit te lezen dmv uitlees apparatuur als hier de code uitkomt die wijst op ontbrekend snelheid signaal moet je in deze richting zoeken.
gasklepsensor met stekker vervangen
is bekend probleem
gasklepsensor met stekker vervangen
is bekend probleem
heb auto vandaag een half uur stroomloos gezet, daarna de stekker gecontroleerd van de gasklepsensor, pennetjes wat bijgebogen en kontakten gereinigd.
Vandaag 10 km mee gereden zonder problemen, we zullen het eens een paar dagen aankijken wat ie doet.
Als het niet goed is kom ik er weer op terug nadat ik bovenstaande heb geprobeerd.
Bedankt,
Chris
Er is een gemodificeerde kabelboom leverbaar voor dit probleem, met daaraan een gewijzigde stekker. Ligt vaak aan slecht contact tussen stekker en component.
Oke ik zal de tips gaan uitvoeren als het probleem blijft, voor nu bedankt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar