Mede Problemsolvers,
Ik heb een Focus ST, 2007 met een trilling/vibratie in de voorwielophanging.
Omschrijving probleem:
als ik optrek (langzaam, snel, full power) dan begint er ongeveer bij 25 km/u een trilling op te komen die bij 35-40 km/u het ergst is. Daarna zwak deze af en verdwijnt dan (lees: niet meer voelbaar). Ook als ik constant rij met bijv. 20 km/u en dan accelereer to boven de 40km/u, komt dezelfde trilling terug. In alle versnellingen bij dezelfde snelheid (35-40 km/u) is de trilling het sterkst.
De auto maakt geen geluid, trekt niet naar L/R, banden hebben normal slijtage (niet overmatig, niet scheef, geen plekken, geen blaren). Auto hangt niet af naar L/R.
Acties al ondernomen: Veerpootlagers vervangen, fuseekogels vervangen, aandrijfassen vervangen, ophangrubbers vervangen. Binnenkort worden de stablisatorverbindingsarmen vervangen.
De vraag: kan dit uit de velg/band combinatie komen, ondanks dat de band/velg combinaties zijn uitgelijnt/gebalanceert? Wordt een "ovale" band gevonden bij het uitbalanceren?
Kapot karkas in de band? Of komt dit uit motor/versnellingsbak ophangrubbers ? Stabilisatorstangrubbers? subframe ?
Bedankt aan iedereen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een "ovale" band zou kunnen.
Of heb je met de auto ergens in een verleden een borduur iets harder geraakt met een van de wielen vooraan???
anders een proberen je wielen te wisselen voor naar achter en kijken of het probleem zich mee verplaatst.
Of je reservewiel elke dag op een andere plek op de auto monteren. Na max 4 dagen weet je welke band/velg het probleem veroorzaakt, als dat de oorzaak mocht zijn.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar