Ford Mondeo: trilling bij remmen

Bouwjaar: 1997

Er trad bij het remmen een trilling in de mondeo op. Schijven en blokken vervangen i.v.m. een kromme schijf. Probleem is eeer terug, schijven gecontroleerd en in orde bevonden. Onder de 60kmpu geen probleem 90 - en hoger zwaar trillen. Weet iemand de oplossing.

Rob9908

Geplaatst door Rob9908 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ludo6705 (0), 19 jaar geleden

Misschien opnieuw laten uitlijnen?
Of is 1 van jou velgen krom?
groeten,Ludo

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Weer kromme schijven...
Geen onbalans in de wielen??
Geen lekke rubbertjes van de remcups (olie op de schijf)

Willem

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

orginele remschijven gebruiken

goldtop (0), 19 jaar geleden

Hier heb ik ook last van. 1 van mijn velgen is licht ingedeukt door een stoeprandje. (16" ford velg). Bij krachtig remmen wordt de werking van de deuk versterkt; het wiel wil gaan stuiteren. Krik je auto eens op, laat je wiel draaien en kijk of de velg nog mooi rond is aan de binnenkant. Zo ben ik er ook achter gekomen. Succes.

Jan4991 (0), 19 jaar geleden

Laatst bij Escort '99 gehad, banden met cupvorming (zoek eventueel op dit woord) die van achteren naar voren waren gezet. Vanaf dat moment trilde de auto bij remmen boven de ± 100. Banden vervangen, probleem verholpen. Misschien herken je dit.

Rob9908 (0), 19 jaar geleden

Hallo allemaal, heb de tips voor een gedeelte opgevolgd en ben begonnen met het uitlijnen van de wielen. Dat leverde al resultaat op. Bij het uitlijnen werd bevestigd dat 1 velg (voor links) een deukje had. Zal deze binnenkort ook vervangen en hoop dan van de problemen af te zijn. Bedankt voor alle reakties.
Rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.