auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Mondeo: tweede keer turbo stuk mondeo 2,0 tdci 85 kw

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdci 2.0 85 kw

hallo.
heb hier een mondeo staan die nu voor de tweede keer een turbo stuk heeft.
eerste keer turbo vervangen was het probleem (roken en vermogen verlies) over.
vond er nog wle een iets wat vluitend geluid in zitten.
nu na 4000 km weer turbo stuk.
asje is nog heel alleen liggen de lagers van de as er totaal uit.
olie druk is bij koude motor 4 bar warme motor bijna 2 stationair.
en hij bouwd beide keren druk op tot 4 bar bij belasting.
meerdere dingen bekeken olie leidingen enz.
moet allemala goed zijn.
verstuivers getest allemaal super.
olie en filter zijn netjes vervangen na vervanging van de turbo.
het was een ruil turbo.
auto heeft 188... gelopen

wie oohw wie heeft hier ervaring mee?

Geplaatst door

m6751 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de brandplaatjes van de verstuivers lek zijn geweest, dan rest er maar 1 optie,

en dat is een nieuwe of revisie motor.

De theorie

In de cilinderkop lopen een aantal olie kanalen langs de verstuivers, als de brand plaatjes gaan lekken, dan wordt de temp zo hoog in de kanalen dat ze dicht slippen en er troep in het smeer systeem komt, welke van zelf bij de turbo komt.

spoelen van de motor werkt NIET. De troep zit onder tussen overal in de motor.

je zult dus weer een nieuwe turbo moeten hebben + motor + olie leidingen bajonet bout, O ringen en ed. en een nieuwe motor.

@renaultmonteurtje, dat wat jij meldt is een probleem van de 1.6 tdci(dv6) in de focus/c-max, we praten hier over een 2.0 tdci in een mondeo van 2005, de ford motor is dat, daar speelt dit niet.

@TS, komt er uit de toeveorleiding van de turbo wel olie? is de retourleiding ook open zodat het terug kan lopen? laat je de motor enkele seconden lopen voordat je hem uitzet?

Suc6

Doktor 0
badge

13 jaar

Oh, 2005, zal wel in de war zijn geweest, met het nieuwe type met de DW10 motor van PSA, heb daar namelijk meerdere keren lekke brandplaatjes gehad

Dit is nog de originele Ford motor, ik denk HJBB.
Lijkt toch op een olieprobleem. Heb je het debiet van de olietoevoerleiding al eens gemeten?

Hendrik4290 0
badge

13 jaar

goede morgen.
heb de olie druk gemeten op de aanvoer van de turbo leiding.
waar dus normaal gesproken de turbo zijn olie ook zal krijgen.
dit was dik in orde vreemd genoeg auto heeft dus gedraaid zonder turbo.
retour leiding is mooi open carter ontluchting ect is allemaal open.

heb gister de oude turbo retour gestuurd voor evt garantie en om te kijken waar hij op stuk gelopen is.
mij doet het ook denken aan olie idd maar hij heeft toch 4000 km gereden en heb de auto meer dan 30 min laten draaien met druk sensor er aan en druk blijft goed.
mvg.

m6751 0

13 jaar

Let wel op, voldoende oliedruk wil nog niet zeggen dat er ook voldoende doorstroomt.
Het aanzuig zeef hoeft maar wat verstopt te zitten en dat kan al genoeg zijn.

Hendrik4290 0
badge

13 jaar

ik ga idd ook eerst de retour meten zodra hij gestart word.
turbo zit er op wachten is ok een aantal pakkingen.
word vervolgd

m6751 0

13 jaar

auto draaid weer.
alle inlaat buizen goed schoon gemaakt nieuw lucht filter en nieuwe intercooler.
auto heeft even gedraaid turbo klinkt ons wederom niet lekker in de oren.
hij loeit / fluit nog al wat.
is dit normaal bij dit type motoren of mag je deze turbo's niet horen.?
gaan nou eerst retour meten.
wie oohw wie weet wat een normale waarde moet zijn?
hoeveel olie per minuut??
koud en warm?

mvg.

m6751 0

13 jaar

Normaal hoor je de turbo bijna niet bij die motor.
Ik dacht dat je 0,3 l per minuut moet meten, ben echter niet zeker.

Hendrik4290 0
badge

13 jaar

oke nou ik had 0,5 liter olie retour binnen een minuut met koude motor.
dik lijkt mij idd ook meer dan voldoende.
heb gebeld met de leverancier van de beide turbo's.
had nou een zeer geschikte man aan de tellefoon.
hij gaf ook direct toe dat dit niet hoort en wou net als ons geen risico lopen dus was direct bereid een nieuwe turbo op te sturen.
allemaal super aan geboden maar schiet niet op natuurlijk.
dit geintje kost op deze manier een boel tijd en geld ,dus we gaan nog even over leggen hoe we dit nou moeten hebben.

mijn kennis houd nou echt even op.
alles moet nou gewoon goed zijn en dat is het niet dus als je het mij vraagt heb ik nou gewoon voor de tweede keer een turbo gekregen en gemonteerd die op wat voor manier niet goed is en was.
misschien dat ze verkeerde onderdelen gebruiken of wat dan ook maar dit schiet niet op zo.
durf de klant hier niet mee weg te sturen.

wil iedereen in elk geval bedanken voor de reacties.
en als er nieuws is over de mondeo zal ik dit nog even hier posten.
ben erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
ik ben in elk geval niet van plan om nog eens die turbo te gaan vervangen.

m6751 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.