Ford Escort: ventilator draait niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

mijn aanjager slaat niet aan bij warme motor ik dacht dat het aan de sensor ligt, heb die ook met een kabel doorverbonden auto op contact maar die sloeg ook niet aan pas als ik de kabels die met de ventilator verbonden zijn rechtstreeks met de accu doe dan doe de ventilator wel waar ligt de probleem dan is er soms een relais tussen de temp sensor (thermostaat) en de ventilator ik hoop op een goede en helpende antwoord
bedankt alvast

fordesco

Geplaatst door fordesco (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

bastiaan43 (0), 18 jaar geleden

Je sensor is defect fordesco. groet Bas.

fordesco (0), 18 jaar geleden

nee temperatuur sensor heb ik nieuw vervangen de schakelaar ook de kabels van de schakelaar als je normaal gesproken met elkaar doorverbiendt dan zal de venti gaan draaien maar dat gebeurt niet krijgt geen stroom op een of andere manier
er zit een relais naast de accu die heb ik los gehaalld twee kabels op twee plaatsen in geduwd en venti draait denk dat die relais(groen) hangt bij de accu dat die kapot is
ik hoop op meer info van jullie

bastiaan43 (0), 18 jaar geleden

Er zit voor die thermoschakelaar van de fan een zekering van 30 ampere ,dat is volgens het boek van Haynes
zekering 9 En van de zekering gaat een zwarte draad naar de stekker van de fan Daar moet je dus op de zwarte draad van de stekker 12 volt hebben
Afhankelijk van het model Escort is er een relais tussen gemonteerd,dus het kan ook zijn dat het relais er bij jou niet in zit.
En als je dit wil meten moet het contact aan staan Groet Bas

fordesco (0), 18 jaar geleden

bedankt voor uw reacties alvast
maar welke zekering bedoel je exact die in de zekeringkast of is die te vinden bij de fan, in het boekje van mijn escort staat zekering van ventilator op de plaats 22 is en 30 ampere moet hebben gekontroleerd en het klopt hij is nog goed
ik heb een escort 1,4i clipper van 1996
met vriendelijk groet en bedankt voor uw hulp alvast.
ben

bastiaan43 (0), 18 jaar geleden

Die zekering zit in de zekeringkast Gr Bas

fordesco (0), 18 jaar geleden

die is niet stuk heb die gecontroleerd tenminst als die nummer 22 is
volgens het boekje is dat nummer 22 in mijn ford boekje stta in plaatsje 9 een zekering voor antiblokeer systeem

fordesco (0), 18 jaar geleden

werkt die niet echt met relais want als ik de kabels bij de mijn temp sensor uit trek en die met elkaar verbiend loopt de fan niet maar als ik een plus kabel vanuit de accu naar de fan dan wel ik weet niet welke relais zet de stroom op die twee kabels van de radiator sensor dat s de probleem de fan krijgt geen stroom vanuit de sensor .ik hoop dat je me kunt helpen

fordesco (0), 18 jaar geleden

ik was net even kijken ik heb gezien dat er twee sensors waren een is op de koelslang en een net onder waar de thermostaat zich bevindt die op de slang heeft twee kabels die onder de thermostaat 4 kabels beiden zijn voor de koelsysteem die van vier kabel zijn er 3 als ik die met elkaar verbiend draait steeds als ik een andere draad wessel lijkt of de fan sneller draait die op de slang aangesloten is doet nix en heeft twee kabels maar welke is nou de sensor die zorgt dat bij bepaalde tempuratuur de fan draait

bastiaan43 (0), 18 jaar geleden

je moet de sensor in die dikke slang hebben en niet die onder het thermostaathuis die is van je temperatuuraanwijzing op het dashboard Je moet ook geen spanning zetten op sensoren,die thermoschakelaar in die dikke slang is gewoon een temperatuur afhankelijke schakelaar en als je daar de stekker afhaald en in die stekker de 2 draadjes doorverbind moet je fan gaan lopen. Met het contact aan.
Groet Bas

fordesco (0), 18 jaar geleden

ja de sensor van de temperatuuraanwijzing op mijn dashbord die heb ik pas vervangen die zit als ik voor de motorkap sta rechttegen over en heeft maar een kabel aansluiting die was inderdaad kapot maar er zijn buiten die twee ander sensoren een op de dikke slang met twee aansluitingen en een exact het zelfde sensor aan de zijkant onder de termostaat maar met vier aansluitingen die werkt wel maar die op de dikke slang krijgt geen stroom
mvg

fordesco (0), 18 jaar geleden

het is opgelost het was inderdaad de sensor maar ik had er twee een op de slang en een op de kop zelf waar de thermostaat aangesloten dat omdat ik een aico heb
en het was die ene met 4 kabels die aan de kop zit onder de thermostaat vervangen en het is opgelost wel s waar dat de temperatuur nu tot 95 graden lopt dan gaat de ven pas aan maar ja

bastiaan43 (0), 18 jaar geleden

Wat is er mis dan met 95 graden? dat is toch prima.
Groet Bas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.