Ford C-max: vermogensverlies

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Ernstig vermogensverlies bij hoge belasting (auto met caravan bergopwaarts in frankrijk)
auto trekt eerst goed maar na een te lange belasting zakt het vermogen totaal weg, ook in de 4e en 3e versnelling geen trekkracht.
Ik heb de stekker van de egr klep verwijderd dit geeft iets meer trekkracht.(egr klep is onlangs vervangen voor een nieuwe)
De auto blijft zoeken, telkens iets trekken om vervolgens weer weg te zakken.(met egr is dit erger dan zonder egr klep)
Als de weg weer vlakker wordt komt het volledige vermogen weer terug alsof er niets aan de hand is.
Met egr aangesloten geen foutcodes.

Heuvink

Geplaatst door Heuvink (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford C-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Heuvink (0), 10 jaar geleden

Aanvulling op het bovenstaande.
Nu valt ook nog de turbo uit, als ik de auto uitschakel en vervolgens weer start doet de turbo het ook weer.
verder blijven de symptomen hetzelfde.

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

De auto gaat kennelijk in noodloop. Daar zou een foutcode bij horen die uit te lezen is.
Gezien het gedrag (fout weg na kontakt uit en aan) zou ik uit laten lezen op het moment dat de storing er is.
Dus niet meer de motor uit zetten, ook niet bij de dealer voor de deur.

Als ik moet gokken, dan is er iets met de turbodruk aan de hand, mogelijk gecombineerd met een defecte of vervuilde egr-klep.

Heuvink (0), 10 jaar geleden

Om de auto in noodloop te laten lopen moet ik deze zwaar en lang belasten.(met caravan tegen een berg op en dat kan hier niet)
De auto gaat eerst "zoeken" wel vermogen geen vermogen, als dit te lang duurt geeft hij het op en is er geen vermogen meer.
Ik heb de volgende foutcodes uitgelezen.(auto heeft zonder egr gereden)
P0002
P0089
P0406
egr aangesloten en foutcodes gewist, P0406 blijft nog terug komen.

ferdinand (60), 10 jaar geleden

Zoals ik het verhaal bovenaan lees, wordt er met caravan bergopwaarts(opmerking:zelfs ook in vier en drie) ook in de vijfde versnelling gereden. Geen wonder dat hij in noodloop gaat. Ik zelf was allang gestopt .Een motor en zeker een diesel moet vaak op toeren worden gereden, dan brand alles schoon. Ga er maar vanuit ,dat er veel zaken gewoon vervuild zijn.

Heuvink (0), 10 jaar geleden

Als ik de 3de of 4de versnelling wil rijden koop ik wel een lichtere motor.
Het vermogensverlies treedt ook op in de 4de versnelling met 3000 toeren.

ferdinand (60), 10 jaar geleden

Ik wil hier geen vervelende discussie van maken.Om echter met een 2.0 motor met een caravan in de vijfde versnelling bergopwaarts te rijden,is vragen om moelijkheden.Dat de profs hier geen opmerking hebben gemaakt,verbaasd me.Ik zelf rij al jaren een 5.7 V8 met een caravan.Ook ik schakel terug en soms zelfs naar 1 of 2.
Einde discussie,
Ferry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.