De auto gaat soms in noodloop en denk aan de turbo.
Ik heb toch even een log gemaakt, weet iemand er raad mee.
heb foutcodes: 17563-sensor spruitstukdruk, kortsluiting met plus.
17965-laaddrukregeling, regelgrens overschreden
Maandag,23,Januari,2012,11:35:38:17834,VCDS Versie: HZH 10.6.1,Data versie: 20100831
038 906 019 FA,,1.9l R4 EDC G001SG 1457,
,Groep A:,'008,,,,Groep B:,'010,,,,Groep C:,'009
,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,Engine speed,Injection Quantity,Inj. limit,Max IQ
,TIJD,2850-3150,50-55,44-47,47-52,TIJD,850-1050,sensor -f96-,2000-2200,100%,TIJD,rpm,CC active,during a/t shift,
Markeer,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP, mg/str, mbar, mbar, %,STAMP, /min, mg/str,, mg/str
,0.39,2709,53.0,50.2,53.3,0.78,911.4,1009.8,2019.6,100.0,0.00,2625,0.0, ,40.4
,1.54,2982,51.3,48.0,52.7,1.91,989.8,1009.8,2203.2,100.0,1.17,2898,0.0, ,48.9
,2.68,3255,49.7,46.9,52.4,3.07,960.4,1009.8,2213.4,100.0,2.29,3171,0.0, ,47.2
,3.85,3507,48.0,45.3,51.1,4.25,940.8,1009.8,2223.6,100.0,3.47,3423,0.0, ,45.8
,5.04,3738,46.7,44.2,48.9,5.42,891.8,1009.8,2152.2,77.3,4.64,3675,0.0, ,44.5
,6.17,3906,36.8,43.1,42.5,6.55,793.8,1009.8,1958.4,64.3,5.80,3864,0.0, ,43.6
,7.30,4053,34.3,42.3,40.1,7.68,764.4,1009.8,1907.4,62.0,6.92,3990,0.0, ,40.6
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand?
Probeer het eens bij de afdeling VW
je kan proberen een turbo cleaning product in de uitlaatzijde te spuiten en een nachtje te laten intrekken , en met een beetje geluk is dit opgelost. als dit zo niet opgelost geraakt dient de turbo vervangen te worden. de variabele schoepen zitten vast door de roetaanslag. Ik gebruik altijd egr-cleaning van "wynn's" voor in de turbo te spuiten , en achteraf turbo cleaning 1.5Ltr ook van "wynn's" bij de brandstof doen... 2 keer al gelukt met succes.
galaxy van 2003 heeft geen variabele schoepen.
ik zou eerst hier naar kijken... 17563-sensor spruitstukdruk, kortsluiting met plus.
Een 90pk heeft geen variabele turbo, een 115pk en 130pk wel. voor zover ik weet heeft een pompverstuiver motor altijd een variabele turbo . Zodra als er de storing opkomt "regelgrens OVERschreden" is het 99% zeker dat de variabele schoepen niet goed gangbaar meer zijn. dit is gemakkelijk te controleren als je het stangetje op de turbo bekijkt terwijl iemand anders de motor start zou deze volledig moeten intrekken . als dit niet in 1 vloeiende beweging gaat , weet je al dat de turbo het probleem is.
Mvg
De Map-sensor had ik enkele weken geleden al vervangen, ondertussen heb ik gemerkt dat de schoepjes vast kwamen.
Andere turbo erop gezet en alles ok nu.
Bedankt voor het mee denken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar