Ford Focus: Verstuivers & brandstof pomp TDCI

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDCI 115PK

De een naar de andere vertuiver gaat kapot (>500 euro per verstuiver) met korte tussen posen. Hij heeft pas 80.000 duizen gelopen en altijd netjes onderhouden. Is dit normaal? Wat kan dit veroorzaken? Is dit een specifiek probleem bij de Focus?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Focus TDCI

Geplaatst door Focus TDCI (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Postie (0) PRO, 17 jaar geleden

Nee niet specifiek focus, Zit nog wel coulance op bij de dealer.
Wel altijd filter vervangen.
En het scheelt als je bij een gerenomeerd merk tank.
Shell, esso enz.
Uit mijn ervaring is gebleken dat de brandstof bij dit soort bedrijven aanzienlijk 'zuiverder' is.

Gielus (0) PRO, 17 jaar geleden

het kan zijn dat jouw pomp een keer droog heeft gelopen, dan komt er slijpsen in het systeem en daar lopen jouw verstuivers op kapot!!

Focus TDCI (0), 17 jaar geleden

De auto is altijd netjes dealer onderhouden geweest en er is nooit diesel in gegaan van "witte pompen" (meestal Total of Shell). Naar mijn weten heeft de pomp ook nooit droog gelopen. Hoe kan een pomp droog lopen? Als je de tank helemaal leeg rijdt?

Als er inderdaad slijpsel vrij komt dan kan ik wel aan de gang blijven met verstuivers vervangen als de pomp niet vervangen word correct? Er werd iets gemeld over coulance. Wat houdt dat in en hoe kan ik zorgen dat ik dat krijg?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.