hallo,
ben al een tijdje in gevecht met een nukkige ford transit maar kom er even niet meer uit.
de auto valt zomaar en niet altijd op het zelfde moment in de foutcode P0251.
met de melding: inspuitbegin-verstelling pomp A (uitgelezen met de kts van bosch)
het treed vooral op na gas te hebben gelost en dan weer te accelereren.
via dit forum heb ik al diverse dingen kunnen testen cq controleren waaronder:
bedrading thv startmotor op doorslijting,heb ook de gehele bedrading naar de verstuivers gecontroleerd.
verstuiverlektest gedaan,deze was ook goed. geen snelle flow en allemaal gelijk.
raildruk gecontroleerd,deze ligt stat.rond 250-300 bar en bij accelereren oplopend tot 1600 bar.
ook nog de distributieketting vernieuwd,deze rammelde nogal tijdens starten en dat is nu over.
ook nog het brandstoffilter vernieuwd en filterhuis en goed ontlucht.
kortom al aardig wat.heb al bij div. bedrijven en dealers advies ingewonnen maar komen nu ook niet verder.
iemand nog een suggestie?
ps auto heeft 200.000km gelopen
mvg marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
0251 heeft te maken met de plotselinge verschil van raildruk.
De verstuvers kun je op 2 manieren testen.
1 4minuten staionair laten lopen met potjes aan de retour en de orginele retour afgedopt
hierbij krijg je als het goed is ongeveer 18ml in de potjes, als dit onderling te veel afwijkt heb je een probleem.
2 Slangen weer aan de retour doen, stekkers van de verstuivers los, stekker IMV klep los (bruine stekker op de pomp) orginele retour afdoppen en de auto 5 seconden starten.
Als het goed is heb je ongeveer 8 cm brandstof in elke slang zitten.
Als je zeker weet dat dit allemaal goed is en je brandstoffilter niet verstopt zit moet je denk ik richting de IMV klep op de pomp denken.
Misschien dat deze zo nu en dan hangen blijft.
lucht filter al gecontroleerd zit soms ook helemaal dicht
nou we zijn eruit,de storing kwam inderdaad toch uit de imv klep op de pomp!
deze gaf sporadisch een probleem waardoor het niet zo makkelijk te opsporen was,we hebben deze voor de zekerheid vern. en het probleem doet zich tot nu toe niet meer voor.
iedereen nog bedankt voor de tips!
mvg marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar