Beste mensen,
Ik heb een vreemd probleem met mijn Escort 1.8 TD van het bouwjaar november 1997.
Op het moment dat ik de ruitenwissers aan de voorkant aanzet (maakt niet uit of het de intervalstand is, of de normale "snel" stand, klapt zekering nr 16 (20A) eruit. Gevolg motor slaat af, en start niet meer. Het gloeilampje gaat ook niet meer aan. Ik neem dus aan dat de gloeibougies en iets met het management vanaf dat moment niet meer bekrachtigd worden. Erg vervelend als je 120 op de snelweg rijdt....
Overgens volgens het boekje is deze zekering van de bobine, echter een diesel heeft geen bobine. Meer staat er niet over in.
Nu ben ik wel bekend met Ford en de bij behorende problemen, dus het volgende is al vervangen:
- zekeringkast (ander gebruikt exemplaar die een stuk nieuwer was)
- stuurkolom schakelaar (3 verschillende getest)
- relais van ruitenwisser
- 25A zekering erin ipv 20A
Dit alles zonder resultaat.
Zou iemand een idee of oplossing voor dit probleem hebben?
Groetjes
Bjorn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ruitenwissermotor denk ik zo maar.
Als je die aanzet vliegt de zekering er uit.
Zal wel sluiting in zitten. Komt vaker voor en zeker als ze wat ouder zijn, is de kans groot dat hij een keer kapot gaat.
Op de sloop ff voor een paar euro een andere halen en proberen.
Ik zou hem proberen als hij er niet in gezet is door de stekker er gewoon even los op te zetten, en dan de ruitenwissers aan te zetten.
Gr Fred
Ja daar heb ik ook aan gedacht, echter...
De zekering van de ruitenwissers zelf (waar de motor mee aangestuurd wordt) die blijft heel en die van het motormanagement knalt eruit!
Heb net de motor los gekoppeld, nu knalt de zekering er niet uit.
Lijkt wel of er een spook in de auto zit...
Ben benieuwd wat het probleem is...
16 jaar
[quote=Mr-Ford]Ja daar heb ik ook aan gedacht, echter...
De zekering van de ruitenwissers zelf (waar de motor mee aangestuurd wordt) die blijft heel en die van het motormanagement knalt eruit!
Heb net de motor los gekoppeld, nu knalt de zekering er niet uit.
Lijkt wel of er een spook in de auto zit...
Ben benieuwd wat het probleem is...[/quote]
Op de schema's zal je waarschijnlijk wel kunnen zien dat die zekering van ook iets te maken heeft met de ruitenwisser motor.
Bij die motoren is niet echt sprake van motormanagment.
Komt nogal voor dat een zekering die eigenlijk aangegeven staat voor iets anders ook een zekering is voor bijvoorbeeld een ruitenwisser ook al zit er een aparte zekering voor een ruitenwisser => bij Galaxy weet ik dat zowieso => zitten dacht ik 3 zekeringen voor de voorste ruitenwisser.
OP het deksel staat 1 zekering aangeduid als zekering voor de ruitenwisser, die andere kunnen dus ook stuk gaan !
Zal ook wel zo iets zijn.
ik denk de constante stroom op de motor voor de ruststand dat die sluiting maakt van de ruiten wisser
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar