Na een rit van 900 km viel het me bij thuiskomst op dat de zelfdenkende fan bleef draaien terwijl de temperatuurmeter zoals altijd in het midden stond. Bij controle bleek het expansievat helemaal leeg te zijn. Bij de dealer constateerde men dat de waterpomp aan gort was. Dit betekent dat ik dus (hoe lang?) met te weinig koelvloeistof heb gereden. Bij vertrek was het koelvloeistofniveau nog in orde en ik heb verder niets aan de auto gemerkt. Bestaat de kans dat er motorschade is ontstaan?
Enkele weken geleden is naar aanleiding van de ford vakantiecheck de spanrol van de multiriem vervangen omdat deze een bijgeluid maakte.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee als de motor te eet wordt stopt hij van zelf
Dank je, de auto waterpomp is inmiddels vervangen, jammer dat er nu weer een nieuwe spanrol op moest.
19 jaar
Klein vraagje toch: waarom moest er weer een nieuwe spanrol op, als die toch pas vervangen was?
19 jaar
Misschien omdat ik de auto altijd naar de dealer breng in de plaats waar ik werk. Deze dealer is in mijn woonplaats en kent de geschiedenis van de auto niet.
19 jaar
Blijkbaar is de procedure bij Focus simpel: als er iets in de buurt van de riem los moet, dan wordt er meteen ook maar een nieuwe spanrol gezet. De redenering naar de klant toe is: als we die rol drie maanden later toch moeten vervangen, dan wordt het duur in uurloon, en nu ligt ie toch open. Dit zou dan betekenen dat ook de dealer niet kan zien of de rol nieuw is en nog een tijdje meekan. Doet me denken aan die Toyota-dealer die aan elke klant, bij vervangen van de distributieriem, dezelfde set "blauwe, dus versleten" spanlagers liet zien, om alzo te verantwoorden dat de prijs een beetje uit de hand was gelopen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar