auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford FOCUS WAGON VAN 1.6 TDCI DPF: Weinig vermogen (Diesel in Vacuumleidingen)

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G8DB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Auto geeft problemen met vermogen, na vervanging van vacuumregelaar voor de turbo is het probleem opgelost. De auto rijdt weer perfect.

Na 1000km komt het probleem weer terug, nu blijkt dat er schone dieselbrandstof in het vacuumsysteem zit.
Gisteren hebben we dit volledig verwijderd en schoongemaakt. Wederom rijdt de auto weer perfect. Maar na 100km rijden is het probleem weer terug.

De monteur in kwestie heeft alle vacuum leidingen en onderdelen 3 dubbel gechecked, maar kan geen lekkages vinden. Wél zit er pure schone diesel in de leidingen en vacuum reservoir.

Heeft iemand enig idee waar die diesel vandaan kan komen?

Geplaatst door

ftdenhollander (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben niet zo thuis in dit type motor , maar een plek die mij voor de hand ligt , is waar vacuum en brandstof bij elkaar komen in een vacuumdoos op het brandstof circuit.
In een vacuumdoos mag er aan de kant van het vacuum deel geen brandstof staan.

Hallo,

Normaal gesproken is het vacuumsysteem en brandstofsysteem van elkaar gescheiden.
Zijn er niet per ongelijk een paar leidingen verwisselt met b.v. de retourleidingen van de verstuivers?
En is het zeker dat het dieselolie is? Hoe is het niveau van het remvloeistofreservoir? Extra controle op soort vloeistof dat er in zit, is het geen remvloeistof want dat kan er eventueel via de rembekrachtiger wel in komen.

Succes

Probeo 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.