Besten,
Veel ellende onderhand met deze motor. Na vervangen koppakking krijgen we het beestje niet meer lekker aan de praat.
De probs die er nu zijn: backfire, krachtverlies in hoge toeren.
Nu heb ik geconstateerd dat een bougie gescheurd is. Ik wil er dus nieuwe instoppen, echter krijg van de gasspecialist en van de dealer twee verschillende opties.
MOmenteel zit ik met een ptr5A-13 (lange schaft) thuis. Ik vind die 13 mm wel erg groot, dacht dat gas 0.9 nodig had.
Kan iemand hier mij verheldering geven?
Dank!
Geplaatst door Elrohir (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Elrohir (0), 17 jaar geleden
Even mezelf antwoorden. Ik heb dit op de ngk site gevonden:
Escort ´91 4 1.6 66 08.1990 - 09.2001 L1E ZETEC SEFI 1,3 PTR5A-13 * (maar gaan natuurlijk uit van benz auto)
Deze heb ik idd. meegekregen. Er zat in TR5A-10 (zonder P)
Met een g3 systeem: wat draai ik er nu in?
tom (0), 17 jaar geleden
Bij de ford dealer bougies halen en deze op 0,9 mm afstellen. (i.v.m. gas)
Heb ik ook gedaan en bij de ford dealer hebben ze er voor mij wat 'vet' tussen gedaan.
Sindsdien geen backfire meer gehad.
Leentje (0), 17 jaar geleden
Gewoon Orginele bougies halen idd bij de Ford. idd afstellen op 0,9 a 1mm en rijden.
Wel zullen deze iets sneller slijten dan de platina uitvoering die beter is maarja ik vind bougies vervangen om de 35.000km een normaal
slijtage patroon en die koper bougie kost geen 10,-euro de platina 35,- de stuk (beetje afhankelijk van het merk)
Succes ermee. ik rijd een 1.8 16v zetec uit '98 en deze doet perfect op Bosch, ik rij trouwens ook G3