een focus 1.4 fxd motor loopt koud stationair plus/minus 1100 tpm, na enkele seconden begin het toerental te varieren van 950 tot 1200 tpm, waarbij opvalt dat dit vooral is wanneer er een stroomverbruiker in of uitschakeld (remlichten), is misschien het intelligente laadspanningssysteem met een zwakke accu hieraan schuldig of is er een andere oorzaak? Bij spanningsmeting blijkt de spanning op 15.8 v te zitten na de start en wanneer er een stroomverbruiker inschakeld en dipje naar 14.8v welke zich maar langzaam hersteld.
Wie heeft hier een antwoord op? Zelf denk ik aan een slechte (sulfaterende) accu. Maar de klant heeft elders nog garantie en wil deze niet zomaar laten vervangen.
vr. gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer even de carterventilatie klep deze geeft wel eens wat ellende zit in het midden achter het inlaatspruitstuk en een update kan ook geen kwaad als dat nog nooit gedaan is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar