Ford Mondeo: zuigend geluid

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

hallo,

kan t zijn dat de stappenmotor defect is als er een hard zuigend geluid uit het gaatje komt dat in het kleppenhuis zit als ik nl de stecker van de stappenmotor eraf haal en het gas erop hou is het geluid weg.

klacht is volgens mij dat er teveel benzine ingespoten word waardoor hij zeker bij koude motor niet blijft lopen warm loopt hij onregelmatig stationair toerental blijft dan ff hangen

bougies zijn ook allemaal zwart / zijn wel nieuw

bedankt

marcel4

Geplaatst door marcel4 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk de vacuum slangen maar eens heel goed na (vooral het t-stuk onder je ontsteking)

marcel4 (0), 16 jaar geleden

hoi,

vacuumslangen heb ik al bekeken geen bijzonderheden gezien of gehoord.
auto slaat ook vaker af naarmate t kouder word zit wel de goede olie in 5w30
toch bedankt.

dirk2269 (0) PRO, 16 jaar geleden

zal idd wel een vacuum lek zijn

marcel4 (0), 16 jaar geleden

hallo,

vacuumslangen nogmaals nagekeken allemaal ok
tstuk onder ontsteking is wel aan vervanging toe maar lekt geen lucht volgen mij haal morgen toch voor de zekerheid een nieuwe.

nog suggesties iemand.bedankt

dirk2269 (0) PRO, 16 jaar geleden

komt nog wel eens voor dat aan de achterkant van het inlaatspruitstuk er een vacuum slang af ligt

marcel4 (0), 16 jaar geleden

hoi,

tstuk onder ontsteking vervangen de carterventielatieklep had ik al gedaan.
motor loopt ineens warm perfect wel is dat geluid uit het gaatje van gasklep hoorbaar .
helaas koud loopt hij nog steeds beroerd en slaat steeds af.
wie o wie weet er nog iets.

ondertussen bougies en olie vernieuwd en stappenmotorgereinigd.
kleppen lijkt ook onwaarschijnlijk tikken niet en totaal geen olieverbruik
kan nog aan de ontsteking of kabels liggen ik denk alleen dat dat merkbaar moet zijn ook bij warme motor bv overslaan of inhouden maardat is totaal niet t geval

een te slappe distriebutieriem misschien spanner lam koud hoor je de riem wel eens tegen de kap aankomen warm nooit.

heb ook ondertussen thermostaat en koelwater vervangen omdast de temp meter in de auto niet in normaal bereik komt. met nieuwe thermostaat was er ff verbetering maar is nu weer klote.
kan die sensor onder het thermostaathuis defect zijn als de meter maar een klein beetje uitslaat en heel soms wel in normaal bereik komt .
sensor erboven moet goed zijn aanjager slaat aan als ik m eraf haal.

marcel4 (0), 16 jaar geleden

hoi,

ff correctie vandaag met de airco aan gereden dan loopt de auto ook niet best houd in en slaat over en blijft ook ff hangen in toeren voordat hij terug zakt naar stationair.

zonder airco loopt de auto warm nagenoeg perfect koud waardeloos
geen vacuum lekkages gevonden.
misschien dan toch kabels of bobine.

temperatuurmeter komt nauwelijks in grijze gebied laat staan op normaal bereik.

iemand suggesties word helemaal gek van die auto
misschien toch kabels of bobine

bedankt in ieder geval

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat geeft de lambdasonde aan, icm het co gehalte? en de rest van de waardes? hoe hoog is het stationaire toerental?

Temp meter is vaak het probleem van een defekte sensor die schuin onderin het thermostaathuis zit, zeker als je al aangeeft dat je de thermostaat vervangen hebt.

Suc6

marcel4 (0), 16 jaar geleden

hoi,

ga in ieder geval die sensor vervangen,weet iemand of er dan ook koelwater uit t thermostaathuis loopt.

waarvoor is dan die sensor die daar weer onder zit ( in t blok)
lijkt net of er 3 dingen met elkaar vebonden zijn die sensor de koelvloeistofsensor en de lampda

Doktor (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=marcel4]hoi,

ga in ieder geval die sensor vervangen,weet iemand of er dan ook koelwater uit t thermostaathuis loopt.

waarvoor is dan die sensor die daar weer onder zit ( in t blok)
lijkt net of er 3 dingen met elkaar vebonden zijn die sensor de koelvloeistofsensor en de lampda[/quote]
Er zitten 2 temperatuursensoren op het thermostaathuis,
1 voor de computer en 1 voor de meter.
Die voor de computer zit bovenop, die voor de meter onderin.

Als je er 1 uithaalt dan loopt daar iets koelwater uit.
Bij koude motor(laat de dop op het reservoir) kan je de onderste er met een sleutel 22 uit draaien, als je het laatste met de hand doet en je houd de nieuwe er bij en die steek je er snel in dan verlies je niet veel en hoef je ook niet alles af te tappen, wel bijvullen uiteraard.

Andere temp.sensorer zitten er niet in het blok. wellicht bedoel je de krukaspositiesensor, die zit vooraan halverwege het blok.

[url=http://imageshack.us][img]http://img210.imageshack.us/img210/9541/...[/img][/url]

Suc6

marcel4 (0), 16 jaar geleden

hoi,

temp sensor vervangen meter blijft nu netjes halverwege normaalbereik hangen dus dat is gerepareerd.

auto blijft helaas regelmatig afslaan als hij koud is wel is nog steeds dat geluid uit het huis waar de gasklep zit goed hoorbaar ,volgens mij als dat geluid weg is dan is ook mijn probleem opgelost.

heb alle vacuumslangen bekeken en losgehad ,zijn allemaal ok.er moet toch duidelijk een oorzaak zijn waarom er zo'n hard zuigend geluid uit het gaatje van het klephuis komt.

wie heeft daar ervaring mee en wat is er toen gerepareerd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.