hallo allemaal,
Ik heb hier een focus tddi uit 2000 met 210dkm op de klok.
Zodra de turbo z'n werk moet doen, komt er veel roet uit de uitlaat.
Veel meer als het "normale" diesel walmpje, en stopt pas als de motor minder z'n best hoeft te doen.
luchtfilter is nieuw en de egr klep is afgesloten.
De auto rijd goed en heeft genoeg vermogen.
Geen duidelijke aanwijzingen op lekke slangen.
Waar kan het aan liggen en hoe kan ik daar achter komen/testen??
Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag.
Mvg Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zwarte rook betekend dat de verstuivers niet meer goed vernevelen maar de brandstof er inspettert waardoor in de uitlaat de verbranding goed op gang komt vandaar zwarte rook
je kan de goedkope oplossing toepassen door een tankreiniger in de tank te gooien
en je kan voor de dure oplossing gaan en de verstuivers demonteren en wegbrengen voor revisie
ik zou de eerste oplossing voor laten gaan
Misschien de blauwe manchetten bij de intercooler eens een keer schoonmaken/ontvetten
Intercooler een keer schoonblazen (niet te veel druk geven)
luchtmeters vlak voor intercooler en na luchtfilter een keer reinigen
17 jaar
Bedankt voor te tips. Ik zal dat alles proberen.
mvg niels
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar