Honda Accord: AG DGI G3 problemen na een warme start

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG

Het volgende probleem doet zich voor.

Als de motor stil wordt gezet bij bedrijfstemparatuur en eigenlijk weer direct daarna gestart wordt dan springt de motor gewoon op gas, alleen blijft het bovenste lampje wel knipperen. Je hoort wel de magneetklep openen op de tank. Een paar seconden later valt de motor stil.
Start ik de motor weer opnieuw dan heb ik steeds hetzelde geval.
Laat ik de auto bijv een kwartier staan dan is er totaal niets meer aan de hand en kan weer goedkoop doorrijden.

Misschien weet iemand het euvel???

Een temparatuur sensor of iets dergelijks???

Hoor het graag.

hummie

Geplaatst door hummie (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

MindfluX (0), 14 jaar geleden

AG DGI G3 heb ik ook in de dezelfde Accord,... belabberd systeem, want er is niets meer voor te krijgen, zelfs 2dehands niet.

Hans4040 (190) PRO, 14 jaar geleden

AG DGI
injectoren zijn wel weer te repareren/reviseren ;
Voordat de mensen onnodig bakken geld uit gaan geven voor een nieuwe gasinstallatie of de
installatie domweg laten verwijderen.
Aangezien er geen reclame mag worden gemaakt voor diensten en / of onderdelen, info via e-mail.

mvg,
Hans.

Erindy (0), 14 jaar geleden

Ik zit ook al jaren opgezadeld met een AG DGI systeem. Een 3 tal jaar geleden heb ik nog een nieuwe (zal wel een gereviseerde geweest zijn) injector kunnen vastkrijgen (Cargas Janssen in Riems - België) maar hij kan er nu ook geen meer krijgen. Vorige week heeft een collega zijn DGI systeem van een Mondeo laten ombouwen naar gasinjectie, hij heeft mijn zijn oude onderdelen bezorgd. Is een injector AG 500.009 terwijl in mijn Honda een 9500014 zit maar qua bouw ziet hij er hetzelfde uit. Op het nederlands Citroen forum heeft GJspan een goede beschrijving gemaakt vwb demontage en vervangen van de dichtingen dmv een rubber om fietsbanden te kleven. Er zit eht niet veel in. Her en der is er ook wat discussie ivm temperatuur element, heb het gemeten van de 500.009, dit is een NTC 1,1kohm bij 20°C. Verder zit er nog een verschildrukelelmentje in, volgens sommigen van Honeywell. Door gebruik te maken van vernauwing en de verschildruk te meten voor en na der vernauwing heeft men een maat van het debiet. Wordt in de industrie veelvuldig gebruikt.
Voor je probleem kan je misschien eerst eens bij een gasboer langsgaan en laten uitlezen. Dan kan men zien hoe het zit met je temp sensor, debietmeter en openingstijden van je injector.

honda-men (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Marcel,
Het euvel wat jij schets kwam bij vorige modellen meer voor maar deze leipen dan op benzine.
Oorzaak: Hoodfrelais wat slecht kontakt maakte, Klacht was: 300-400 km rijden, auto stil zetten na 5 min starten en hij deed het niet.
Na 15 min wachten starten en hij deed het weer 300-400 km.
Controleer /vervang het hoodf relais een met een andere als de motor warm is ( is dan alleen de stekker oversteken en je weet het of dat het daar aan ligt)
Het hoeft niet persee aan de gasinstallatie te liggen.

Welk lampje knippert er??

vr gr
honda-men

honda-men (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Marcel,

Je e-mail adres op deze site werkt niet.
Stuur mij een mail prive

Gr
honda-men

VG392 (0), 14 jaar geleden

Heb je goed naar het membraam gekeken dat om de plunjer zit.
Deze scheurt vaak af langs het RVS asje en veroorzaakt meestal de problemen.
Werken de lambdasonde en Trottle Position Sensor ook goed?
De verdamper moet een constante druk leveren van ongeveer 0,8 bar.

Hans4040 (190) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat het e-mailadres van de topicstarter niet werkt.
Ik krijg geen mail naar hem toe en daarom reageerd hij ook niet op antwoorden.


mvg,
Hans.

MindfluX (0), 14 jaar geleden

[quote=VG392]Heb je goed naar het membraam gekeken dat om de plunjer zit.
Deze scheurt vaak af langs het RVS asje en veroorzaakt meestal de problemen.
Werken de lambdasonde en Trottle Position Sensor ook goed?
De verdamper moet een constante druk leveren van ongeveer 0,8 bar.[/quote]
De moderator heeft mijn bericht verwijderd, omdat ik een nieuw topic aan moest maken, dat wist ik niet. Volgens mij is dit een reactie op mijn vraag en daar reageer wel nog even op: zodra ik weer ter been ben (ik ben net geopereerd), dan kom ik graag een keer langs voor een controle, ik hoorde op autoweek forum dat u namelijk een genie bent op AG DGI.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.