Hallo,
Bij accelereren slaat de motor van de auto over. Hoe lager de toeren hoe erger heb ik het idee.
Wanneer ik bijvoorbeeld een rotonde oprijd in de 2 en gas bij geef voel je de auto ergens tussen de 1500 en 2500 toeren over slaan en voel hem soms dan nog heel lichtjes naschokken. Bij het overschakelen naar de 3 slaat deze ook weer over rond de 2000 toeren.
Dit is ook merkbaar bij van 0 optrekken en dan in de 2 en de 3 het gas wat harder intrappen.
Wanneer ik heel rustig en gecontroleerd rijd is het niet of zelden merkbaar.
De bougies zijn al vervangen en het gasklephuis is gereinigd.
Op dit moment heb ik een benzinemengsel in de tank gedaan: http://www.heuts.nl/shop/benzine-plus-in...
Hopen dat dit enigszins gaat verbeteren, maar geen idee wanneer en of dit merkbaar gaat zijn.
Alle tips en suggesties zijn welkom. Alvast hartelijk bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien is het overslaan beter te beschrijven als (een seconde) kort inhouden waarna deze vervolgens weer oppakt en accelereert.
Wat ik ooit heb gehad was het volgende: Tijdens het rijden even licht het gas inhouden om daarna weer te accelereren: hij hield in, een bekend fenomeen. Na 300 000 km de stroomverdeler en de stroomverdelerrotor vervangen en het was weer 100 percent OK!
niet zo duur en uiteraard zelf te doen.
10 jaar
Tank je verschillende merken brandstof of altijd bij dezelfde pomp? Is de klepspeling ok? Dit is gewoon boutje-moertje, kan/zal dus verlopen. En gezien de genoemde toerentallen, versnelling en dat je moet accelereren, zou het ook je VTEC-schakeling kunnen zijn. i-VTEC betekent geheel variabel schakelen van 12 naar 16-klepper, afhankelijk van belasting, toerental en gekozen versnelling. Maar dan zou je met een tester moeten gaan rijden waarop je de vtec-schakeling kunt waarnemen. Is in elk geval bij de Honda-dealer. Verdeler en rotor zal het niet zijn, want die zitten er niet op.
10 jaar
Als je Tinq of anwb tankt zou ik daar zeker wegblijven, daar begint een vtec spontaan op te hikken.
Even een tijdje v-power tanken en eens kijken of het probleem verdwijnt lijkt me in dit geval een redelijke oplossing die je niet veel kost.
Dan weet je in ieder geval zeker of het wel of niet de brandstofkwaliteit is.
De auto eens goed warmrijden en eens stevig op de staart trappen doet soms ook een hoop goed.
10 jaar
Tanken doe ik bij Esso en Shell.
Heb zelf niet zoveel technisch verstand wat auto's betreft. Zal dit dan ook even met een kennis van mij moeten bespreken.
Testen van de vtec-schakeling zal een dure zijn gezien dit via de dealer gaat?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar