Hallo beste mensen,
Ik heb een civic met 220.000 km op de teller die super rijd op benzine,maar minder op gas!
Het probleem is als volgt: Als ik op gas rij, dan doet die het een hele poos(soms weken), maar ineens valt die uit...en krijgt die geen gastoevoer meer, en valt de motor uit dus. Gas valt altijd uit als ik de koppeling te lang inhoud. En soms doet die het maar half, dan stottert die heel erg en gaat er weinig gas naar de motor.
Wat ik raar vind is dat die soms weken wel werkt, en dan ineens niet meer werkt.
Ik dacht dat het aan de Gasverdamper lag, dus deze heb ik laatste vervangen!
Maar vandaag hield die weer in! en ik kon niet meer op gas doorrijden, omdat hij gwn niet wilde starten.
Als ik veel toeren maak en dan bijvoorbeeld van benzine naar gas schakel,en tegelijkertijd schakel dan springt die wel ineens over, en doet die het een poosje weer?
Ik hoorde iemand zeggen dat het aan de computer van de auto lag? en dat deze te reviseren is... maar weet niet of dit er iets mee te maken heeft, want op benzine rijd die perfect
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet
groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Let eens op of dit voornamelijk in bochten is? (Kruispunten, rotondes, hobbels etc) Kan elektronica zijn, bv slechte print, slecht kontakt of slecht relais. Controleer of de grote connector op de besturingsunit soms los zit? (Eerst contact AF!!) Welke AG installatie heb je (te herkennen aan stickers of aanduiding op de besturingsunit)
Als de motor is uitgevallen wat geven de leds op de lpg-schakelaar dan aan, benzine of LPG? Start de motor dan meteen weer en zoja op benzine of LPG? brandt het motormanagment lampje (geel met motorbloksymbool) Is de LPG tank op de uitvalmomenten soms te leeg? Weet je zeker dat probleem zich alleen op LPG voordoet? (meestal rij je geen twee weken op benzine...)
Nee hij valt niet uit in bochten of hobbels, wel bijvoorbeeld bij rotondes(als ik de koppeling inhoud) maar niet altijd, soms doet die het gewoon..
De motor valt niet direct uit,als het probleem zich voordoet, ik wil dan gas geven, maar hij gaat niet vooruit...en ja daarna valt de motor natuurlijk uit(waarschijnlijk omdat er geen gas in de motor komt) Maar de leds branden gwn van gas als het probleem zich voordoet, en nee ik tank altijd vol dus daar kan het niet aan lichen, met benzine heb ik nog nooooooit problemen gehad! Als mij gas uitvalt, schakel ik meteen over naar benzine, anders valt de auto uit, en dan probeer ik constant opnieuw gas in te schakelen, en ja hoor dan doet die het weer na paar keer! Soms komt het ook voor die het gwn ff niet wilt doen, en de dag erna start die meteen..
IK was vandaag bij een monteur, hij had kort gekeken, hij zei dat het aan de Bougies, bougiekabels, of inspuit-stuk kon liggen....maar ik weet het nog niet, ga eerst de bougies ff vervangen
14 jaar
Lijkt me toch eerder een probleem in de LPG installatie zelf. Wel kan het aan soms aan het type bougies liggen vanwege de hogere verbrandingstemperatuur op LPG en een iets andere elektrodeafstand. Zelf problemen ondervonden met longlife bougies. Als je nieuwe haalt vraag dan naar een type welke ook voor LPG geschikt is..
14 jaar
Kijk eens of je klepspeling goed staat?
je moet een ruimer klepspeling hebben dan normaal.
volgens mij was het...
0,25 inlaat
0,30 uitlaat.
motor wordt te warm anders gaan je kleppen zweven..
probeer dit eenss kost nix,,
Te krap zou kunnen maar dan zou het naar mijn idee constant moeten optreden en niet plotseling...?
14 jaar
hoi ik heb het zelfde probleem ik heb ook een honda civic van het bouwjaar 1998 en deze heeft ook de zelfde kuren op lpg en de installatie is er ook een van AG wie kan mij helpen want ik weet het niet meer
want ik heb bijna alles al vervangen tot de computer toe was wel een 2dehandse maar toch
alvast bedankt voor je reactie
14 jaar
Heb je die gasverdamper ook af laten stellen op gasdruk en dergelijke.
Het is niet alleen maar even de verdamper verwisselen.
Wat voor installatie zit erin,een dgi of dgc?.
Je schrijft dat tie uitvalt bij het intrappen koppeling,lijkt erop dat de afstelling niet deugd.
Heb je ook de connectoren al eens ingespoten met contactspray?.
Knappen ze ook vaak goed van op.
Of hij loopt op 2 brandstoffen af en toe.
14 jaar
Beste AG rijders,
De omschreven problemen kunnen verschillende oorzaken hebben.
De DGC installaties hebben wel vaker last door een slechte lambdasonde of doordat de gascomputer niet of verkeerd is ingeleerd op de verdamper.
Ook komt het voor dat de benzinetoevoer niet altijd wordt onderbroken waardoor de motor gas en benzine tegelijk krijgt.
Dit is te verhelpen door een extra relais te plaatsen welke de benzine injectoren onderbreekt of soms is de onderbreekmodule defect.
Bij een DGI installatie is meestal de gas injector de oorzaak van vele problemen.
Ook de lambdasonde heeft veel invloed op de werking van deze gasinstallaties.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar