Sinds kort heb ik een luchtfilter van het merk Green Twister in mijn auto zitten Aan de bovenkant heb ik deze met een PVC-buis aangesloten en doorgetrokken naar de luchtinlaat in me voorbumper (hij trekt dus alle vuil van de straat, maar dat terzijde). Samen met de aluminium kap eromheen (warmte afstotend) en het feit dat hij wijst in de rijrichting lijkt het dus op een cold air intake. Alleen heb ik last van het volgende, als ik in zijn twee, drie, vier door wil trekken naar max rpm lukt dit niet. In zijn twee hapert hij al bij 5800 rpm (normaliter 6800 rpm) en drie ongeveer bij 5400 rpm. De topsnelheid is tevens 15 km/h lager. Voorheen 190 km/h op de teller, nu nog 175 km/h. Hoe los ik dit op, is er wat dat afgesteld dient te worden of zo?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je nog wel iets van een werkende zomer-winterstand??
Nee, volgens mij is dat iets voor motoren met een carburateur. Deze Honda heeft een programmed dual-point fuel-injection. Dus met een elektronische regeleenheid (ECU). Ooh ja, een ECU-reset heb ik al gedaan.
20 jaar
Nee hoor, ook (moderne) injektiemotoren hebben vaak nog een verwarming op de inlaat zitten. Het kan goed zijn dat de ECU niet overweg kan met de door jou aangebrachte construktie. De (te)koude lucht in een normale niet aangepaste motor kan een trage verbranding opleveren. De ingespoten benzine krijgt dan geen kans om te verdampen, dit merk je het meest bij hoge toerentallen. Het co% kan hierdoor stijgen en de CPU zal dit proberen te corrigeren, als dit niet lukt zou je zomaar je kleppen en je kat kunnen verbranden. Je kunt hiermee beter naar een gespecialiseerd tunings bedrijf gaan.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar