👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
ik zit met een klein probleempje.Dit is de eerste winter dat ik met een andere occasie motor in mijn civic rond rij.Ik merk dat er nu aan de oliestop een witte laag slijm hangt.Ik weet echter wel dat dit kan betekenen dat mijn koppakking door is.Maar daar de slijm ni veel is en mijn water niet echt daalt en in de rest van mijn olie geen teken te zien is van witte aanslag denk ik niet dat het dit probleem is.Tevens heb ik speciale olie in mijn motorke die vanaf de start werkt.(zo'n magnetic)Als iemand weet aan wat dit nog kan liggen graag mij te informeren ik wil niet nog eens een andere motor steken.
Dank bij voorbaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rijd je vaak korte stukken waarbij de motor niet echt warm wordt? Dan kan dit namelijk de oorzaak zijn. Je krijgt dan condens en olie en dat samen maakt die witte drab, sludge genaamd.
Die maynaise achtige smurrie onder de oliedop is metname in de winter een vrij normaal verschijnsel. Bij iedere koude start ontstaat condensvocht in de motor die soms pas na 20 min/km verdwijnt. Rij je kortere stukken dan kan er een ophoping ontstaan. Gaat het samen met koelvloeistof verlies kan er sprake zijn van een lekke koppakking, maar dat hoeft niet. Laat je koelsysteem onderdruk zetten, dan weet je zeker of er een lek is. Die (castrol?)magnetic olie is prima, maar hecht niet "teveel" waarde aan dat soort kreten.
21 jaar
Hallo misschien carter onluchting slang is dicht(eigenlijk dat zit bij de kleppendeksel ) condensvochtblijf in de motor
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar