hoi,
Ik heb een Prelude 2,2VTI van bj 1998,
Telkens bij hoge toerentallen tegen de begrenzer aan dus tussen de 7500 a 8000 toeren,Vliegt constant mijn rechte aandrijfas er uit,Ik weet echt niet meer wat het zijn kan,
-borgring al vervangen,Motorsteunen gecontroleerd of er 1 kapot was en dan door een trillende motor de as er uit gaat,
Verder heeft de as geen speling en de vertanding ziet er ook goed uit,lager in het differentieel lijkt mij ook goed.
De as vliegt er ook uit tijdens rechtuit rijden.
IK denk dat het gewoon een te korte as is,
Wie kan mij helpen,
Mvg janno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto verlaagd??
Ja De auto is verlaagd door koni schokkers,circa 5cm,
Ik vermoed nu zelf dat het lager in het differentieel kapot is,
Weet jij mischien wat het kan zijn.
19 jaar
Bij Hyundai Coupe's heb ik het 2x meegemaakt, waarvan 1 errug hardnekkig.
Wat wij toen gedaan hebben is dat we een dikkere, sterkere borgring gemonteerd hebben ipv de standaard versie. De bewuste klant was (aan de bodem te zien) erg enthousiast met drempels etc. dus bij inveren zal de belasting op die borgring steeds te zwaar zijn geweest. Doordat nieuwe borgringen niet hielpen was het vermoeden daar dat het slot van de borgring in het diff misschien beschadigd was.
Na het plaatsen van de dikkere ring bleef het goed.
hey ik heb het met me vader zijn auto mee gemaakt een hyundai sonata en het lag ook aan de borg ring hij was te zwak door dat hij toeren maakte in duitsland in de bergen met caravaan sloeg hij er ook uit dus probeer het ik neem aan dat dit toch het probleem is hoor ik hoor het wel van je
18 jaar
Weet je zeker dat je de goede aandrijfas hebt? Ik heb al eens meegemaakt dat in een aandrijfas van een automaat geplaatst was in bij een MT-uitvoering. Die aandrijfas bleek een halve cm. te kort en liep er ook steeds uit.
18 jaar
heb je ook een fuseekogel of draagarm verv.
kan ook de verkeerde zijn.
aandrijfassen zit volgens mij ook verschil in en dan niet alleen met bwjaar maar ook met motor inh.
sommige leveranciers hebben voor div types maar een as terwijl het verschllnde lengte's zijn
Hoi,
Het probleem was te veel speling op differentieel,door hoge toeren werd de as er uit geslingerd,
17 jaar
Hallo Janno
Heeft jou auto mischien eens schade gehad??
Als er wat vervormd is kan het ook zijn dat dit probleem zich voordoet
Eigelijk zou je een een diagonaal meting moeten doen
Je neemt dan de maat vanaf een bestaand gaatje in de bodemplaat ,
meestal in in langsbalk en meet dan diagonaal naar de onderste fuseekogel
Het gemeten verschil mag niet te groot zijn
succes Gerhard
Een los schietendde aandrijfas is het meest voorkomen probleem bij honda VTI's wat ik meestal doe is een nieuwe homokineet (bak-zijde) plaatsen want de as word zwaar belast en met de jaren word zo een as slap en krijgt hij ook veel speling probeer een nieuwe homokineet dat kost om en bij de 70 euro.
mvg
17 jaar
[quote]Een los schietende aandrijfas is het meest voorkomen probleem bij honda VTI's[/quote]
Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en zelf ook nooit meegemaakt.
Maar het probleem van jano44 was al op gelost ook
17 jaar
[quote=rob010][quote]Een los schietende aandrijfas is het meest voorkomen probleem bij honda VTI's[/quote]
Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en zelf ook nooit meegemaakt.
Maar het probleem van jano44 was al op gelost ook[/quote]
klopt het probleem was al opgelost maar is een tip voor andere mensen die dit lezen.. ik heb jaren bij de honda dealer gewerkt en werk nu voor mezelf in mijn eigen garage waar ik meerdere hondas repareer dus heb het probleem al meerdere malen meegemaakt bij bijna alle VTI's vooral de civic van 89-92 de prelude en de accord..
mvg awi tuning
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar