close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Prelude: trillen in de wielen

Bouwjaar: 1992

hallo ik heb een prelude 1992 2.3 4WS maar als ik harder rij dan 110 gaat hij trillen in het stuur bij 140 stopt hij hier mee ik heb al uitgelijnd en geballanseerd maar hij blijft het doen er zitten nieuwe banden op weet iemand hoe ik dit kan verhelpenen wat ik nog meer kan doen

Geplaatst door

dupl-u-14551-5dd14a267ce0b+sebastian (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn de wielen wel op de correcte manier uitgebalanceerd? Veel ouderwetse bandenbalanceerders hebben geen aluminium programma's waardoor goed dynamisch balanceren haast onmogelijk is...

Ben1014 0

18 jaar

wat voor verschil zit er in balanceren tussen staal en aluminium?
het plaklood is het enige lijkt me.

arie549 0
badge

18 jaar

goededag met joke wij hebben hem echt op de goede wijze laten balanceren en inder daad het gaat met plaklood maar we hebben zelfs andere velgen geprobeerd

Als je de wielen echt goed hebt laten balanceren, kan er nog onbalans in een aandrijfas zitten. Als je hem dan finisch laat uitbalanceren, met zo'n scooter, dan nemen ze onbalans in de as en schijven ook mee. Maar dit is wel een precies werkje dat niet elke bandenzaak op een goede manier kan uitvoeren.

PL 0

18 jaar

DIT DUIDT OP EEN HOMOKINEET DIE OP PUNT STAAT OM STUK TEGAAN
GR LUIS

VINK 0
badge

18 jaar

Luis kan best eens gelijk hebben, ik denk dat de onbalans in de schijven en assen nauwelijks waar te nemen zal zijn, zeker met stuurbekrachtiging welke de trillingen toch grotendeels dempt.

Ben1014 0

18 jaar

Het verschil tussen staal en aluminium is dat het plaklood nooit op de velgrand geplakt wordt, altijd iets verder naar binnen. Hier dient een balanceerapparaat wel degelijk rekening mee te houden. Met statisch balanceren maakt dat geen moer uit, maar de trillingen zijn pas weg te halen als er dynamisch wordt gebalanceerd. Dus niet alleen het type lood verschilt, Arie. Jammer dat voor Sebastian het probleem elders ligt. Succes...

Ben1014 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.