Ontstekingshuis zojuist vernieuwd en hij rijdt weer als een zonnetje. maar.... nu blijft engine-lampje (oranje) continue branden. Hoe kan ik die resetten? Tip om de massa van accu los- en weer vast te maken en daarna motor enige minuten statinonair laten draaien werkt niet. Heeft iemand een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ecu reset al geprobeerd?
ja, op deksel fuse-box staan 2 zekeringen afgebeeld maar kon maar 1 vinden, deze verwijderd en opnieuw geplaatst, motor tijdje laten lopen, maar niets. Zijn er nog andere mogelijkheden?
19 jaar
als er goed is zit er ook zekering van (bij mijn Civic DXi) is het een zekering van 15A en op het kapje staat duidelijk ECU(15A)
als je die 30 seconden deruit haalt (just to be sure) en dan hem er weer instopt moet die volgens mij wel gereset zijn.
en alleen massa.. tja ik haal altijd de hele accu los (ja weet beetje dubbelzinnig maar dan weet ik tenminste zeker dat die losgekoppeld is geweest :P)
19 jaar
ECU zekering verwijderd en teruggeplaatst evenals BACKUP-zekering, accu helemaal los gehad maar noppes.Zodra ik motor start gaat enginelampje branden en gaat niet meer uit. Motor loopt verder prima. Kan er toch iets fout zijn?
19 jaar
even laten uitlezen bij de garage.
19 jaar
is de boel wel goed geaard overal? (massa kabels ect...)
uitlezen kost trouwens iets zo rond de 30-40 euro... (bij honda dealer dan)
maar je kan het zelf ook alleen zou ik het niet met 100% zekerheid durven te zeggen hoe je dat bij prelude doet tenzij het ecu + plugjes systeem zelfde zijn als bij de civics (wat ik niet denk)
19 jaar
bedankt voor jullie reacties, vandaag toch maar even langs Hondadealer gegaan, zijn 3 kwartier bezig geweest om uit te lezen (computerstoring bij hen ???) Volgens hen geeft het nieuwe(imitatie)ontstekingshuis het probleem want Honda auto's zijn hier erg gevoelig voor. Foutcode was P1381= Cylinder Position Sensor Intermittent Interuption. Hier is niets aan te doen, moet volgens hen een origineel ontstekingshuis op ¤600 i.p.v ¤145 wat ik nu betaald heb (totale schade dus ¤750) Mijn vraag is: "wordt ik genaaid" of kan dit kloppen. Weet iemand een vordeliger manier? Alvast bedankt.
19 jaar
kijk het anders zo...
is het alleen maar het lampje of houd de auto ook hinderlijk in of zijn er andere gebreken?
als dat niet het geval is, dan zou ik gewoon blijven doorrijden totdat het het wel te verhelpen is of ik zou ff langs de sloop gaan en een andere halen (gewoon 2e hands, als het kan natuurlijk)
nieuw is wel leuk maar in jouw geval ook erg duur. ik zou sowieso ff bij sloop vragen hoe duur een gebruikte kost.
19 jaar
nee, voor mijn gevoel loopt die prima. Goed idee van je, ik ga zeker bij de sloop proberen een gebruikte te halen, het proberen waard. Ik heb zelf inmiddels ook de code uitgelezen (servicestekker kortsluiten) en hij gaf code 9 (=P1381) wat betekent slechte aansluiting sensor)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar