hallo
ik ben pas in bezit van een honda crx van 1991.
sinds gisteren heeft hij problemen gekregen.
2 problemen eigenlijk
probleem 1 is;
stationair schommelt hij tussen 500 en 1500 toeren ?
probleem 2 is ;
als ik vertrek in 1 ste en geef gas tot 3000 toeren, druk mijn koppeling in om te schakelen naar 2 de versnelling blijft hij op 3000 toeren hangen en na een 5 tal seconden valt hij pas terug naar stationair. heeft hij ook als ik stil sta in neutraal en geef eens gas tot 3 a 4000 toeren blijft hij altijd hangen en zakt erna pas terug en begint te schommelen ?
groeten ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt alsof er ergens valse lucht getrokken wordt. Lek of los slangetje, zoiets.
Beste Tim,
Controleer je inlaatspruitstuk pakking eens op lekkage..
gr.
honda-men
Beste...
Kan dit niet het probleem zijn wat in een ander topic ook aangegeven was?
Ik had dit namelijk ook + dat ie bij stationair (bijvoorbeeld wachten voor het stoplicht)
ook gevaarlijk laag kwam met zn toerental (400-500tpm).
Daar werd als oplossing aangehaald om via Youtube te zoeken naar Honda Idle Problem Fix.
Dit heb ik gisteren gedaan en dan zie je op het filmpje dat je achter de PGM-FI 2 bouten van het onderstaande onderdeel moet loshalen en dan zo goed schoonmaken als mogelijk. Dit heb ik gedaan en ik ben nu compleet van het probleem af.
Ik ben een leek maar het schijnt iets te zijn, wat ervoor zorgt dat als je motor het moeilijk heeft,
of meer stroom moet leveren voor bijvoorbeeld blower, airco of wat dan ook, dat ie dan wat extra lucht inlaat dicht bij het inlaatspruitstuk.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar