close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Crx: Een echte leek: kan ik het brandstoffilter zelf openen?

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Beste lezer,


Ik ben een echte leek.
Nu had ik laatst via dit forum een oplossing gekregen voor mijn probleem met het fluctuerende toerental stationair en
nu denk ik, misschien kan ik nog meer zelf...
Bijvoorbeeld het brandstoffilter...
a. is dat wat op de onderstaande afbeelding rood omcirkeld is?
b. kan ik dat openmaken om te zien of die vervangen moet worden, CQ kan ik die als ie erg vies is zelf iets schoner maken?

Bij voorbaat dank!

[url=http://img829.imageshack.us/i/1807201001...][img]http://img829.imageshack.us/img829/7060/...[/img][/url]

Geplaatst door

CdeJongh (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat is GEEN benzinefilter en moet je dus ook niet open maken.

moderator 0
badge

14 jaar

[quote=moderator]Dat is GEEN benzinefilter en moet je dus ook niet open maken.[/quote]
Sorry, bedankt voor de info.
Klopt idd, het is een charcole canister (wat dat dan ook moge zijn), het brandstoffilter zit er rechts naast, onder de inlaatbuis van lucht.
Maar toch bedankt!

groet, Chris

CdeJongh 0

14 jaar

Benzinefilter kun je wel openmaken. Dat is het probleem niet. Dicht maken dat is het probleem en dat gaat niet lukken.
Benzinefilter moet je gewoon na de voorgeschreven aantal kilometers vervangen. Zal wel iets zijn van elke 60.000 km.

Wil je nu meer vermogen, dan zou ik het standaard luchtfilter huis terug zetten.
Zo'n open filter staat wel interessant, maar je zuigt heel warme lucht aan. En daarin zit niet zo veel zuurstof.

oldford 0
badge

14 jaar

Hoi Oldford,

Ik heb de auto niet heel lang geleden aangeschaft, dus geen idee wanneer dat voor het laatst is gedaan.
Meer vermogen hoef ik niet perse, dit kleine beestje is me fel genoeg.
De vorige eigenaar (of die daarvoor) heeft het open luchtfilter erop gezet, ik weet niet eens de meerwaarde ervan.
Hij gaat fluiten als je het gas vol openzet of als de motor tegen de 'te warm' grens aankomt.
Het originele filter heb ik niet, maar ik neem aan dat dit niet veel kwaad kan doen toch?

groet, Chris

CdeJongh 0

14 jaar

Veel kwaad? Meestal niet, tenzij je motor dicht bij de pingelgrens zit. De warmere en ijlere lucht zorgt er voor dat de motor eerder pingelt.
En het kost je wat vermogen. Origineel filterhuis zal wel op de sloop te vinden zijn. Jouw keuze.

oldford 0
badge

14 jaar

ehm...pingelen...?
En vermogensgewijs, waar hebben we het over? Grote verschillen, kleine verschillen, is dit te schatten in bijvoorbeeld PK's?
Ik bedoel ik ben geen streetracer, maar ik koop geen Honda CRX voor het comfort ;)

groet, Chris

CdeJongh 0

14 jaar

Pingelen is een ongecontroleerde verbranding, die wanneer deze voorkomt bij hogere toerentallen gaten in zuigers kan branden.

Vermogenverlies ligt ook aan het weer. In de winter met 10 graden vorst zal het minder zijn dan nu.
Voor een normaal aangezogen motor (zonder turbo) weet ik de afwijking niet, bij een turbo motor kan het oplopen tot 10%.

oldford 0
badge

14 jaar

Nou in ieder geval bedankt. Ik zal de lokale sloop even informeren wat zoiets kost.
Ik had het probleem met fluctuerend toerental, dat is opgelost, maar de CRX standaardwaarden voor stationair zijn ook (voor mijn gevoel) wat lager dan gemiddeld. Hij moet hem net boven de 700tpm houden, bij mijn vorige auto's stond ie allemaal net onder de 1000....

Bedankt voor de tip!

CdeJongh 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.