hallo daar,
ik heb al een tijdje problemen met me civicen dacht laat ik is google'en en toen kwam ik hier terrecht
en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
toen ik de civic kocht 7 jaar geleden had ik al problemen.
het eerste probleem was dat ging ik lekker een stukje rijden en dan kwam ik bij een tankstation
ging ik tanken en dan start ie niet als je weg wilt rijden, dat heb ik regelmatig, soms start ie vanaf een koude start al niet en als ik een stuk of een stukje gereden heb dat maakt niks uit die kuren heeft ie elke dag.
dan draai ik het contact om totdat de lampjes branden en wacht voor 2 min en dan wilt ie wel,dat probleem heb ik vanaf het begin al gehad.
en verder de olie uitstoot van me uitlaat is best veel als we met wat mensen rijden en diegene die achter me rijd is de sjaak heel de auto zit dan onder.
sinds 4 maanden een ander blok gehaald gewoon van de sloop omdat mijn oude blok op was en nog steeds hetzelfde probleem.
alleen met 1 probleem meer.
als de auto een beetje warm wordt dan loopt hij bijna 30000 toeren en niet de standaard 9000 nog effe en ik stijg op haha.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen want we hebben er best veel aan gedaan.
andere relais gehaald omdat we hoorden dat de soldeerpunten nie al te best waren en de lambdasonde ook al regelmatig vervangen.
ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben want zo is het niet echt prettig rijden.
groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Lenie,
De vraag is nu ook welke probleem nu aanwezig is??
Start hij nu soms nog niet? of is het probleem van te hoog stationair in toeren draaien als de motor warm is??
ik hoor het graag.
vr.gr
honda-men
dat is het hem juist al die 3 dingen die ik noem in me verhaal dat doet ie
-dus wel starten maar als ik hem uit zet en dan weer wil starten moet ik 2 min wachten
-heel veel olie uit mijn uitlaat
-heel hoog in stationair lopen
dat zijn de 3 punten
groetjes lenie
15 jaar
Beste lenie,
1.Voor wat betreft het slecht starten van je auto dit ligt waarschijnlijk aan het hoodfrelais welke je door kan solderen (ik vertel wel hoe zie je mail)
2. Olie uit de uitlaat? Is het olie verbruik van de gemonteerde andere motor veel ?
3. Stationair te hoog in toeren. Je moet de pakking van je inlaatspruitstuk eens controleren op lekkage (valse lucht aanzuigen via de pakking)
Laat het me weten.
vr. gr.
honda-men
Beste lenie,
1.Voor wat betreft het slecht starten van je auto dit ligt waarschijnlijk aan het hoodfrelais welke je door kan solderen (ik vertel wel hoe zie je mail)
2. Olie uit de uitlaat? Is het olie verbruik van de gemonteerde andere motor veel ?
3. Stationair te hoog in toeren. Je moet de pakking van je inlaatspruitstuk eens controleren op lekkage (valse lucht aanzuigen via de pakking)
Laat het me weten.
vr. gr.
honda-men
1 ik zal is kijken op de mail ik hoop dat dat het is
2 de olie verbruik valt redelijk mee zoveel verbruikt ie niet en dat deed ie bij het eerste blok ook al
3 en de pakking gaan we deze week is bekijken en eventueel effe vervangen
deze week gaan we zowiezo proberen om een andere computer erin te hangen die is van een kennis die had een crx en die liep perfect alleen de body was niks meer misschien dat we daar ook iets mee kunnen
ik hou je op de hoogte
bedankt alvast
xxx
15 jaar
Beste lenie,
Voor wat het contrioleren van de inlaatspruitstuk pakking kan makkelijk gecontroleerd worden of dat deze lekt, Als de motor warm is en hij draait stationair te hoog spuit dan wat remmenreinger op de inlaatspruitstuk waar deze aan de cilinderkop gemonteerd zit, veranderd het toerentaal dan is de pakking lek.
Ik lees dat je een computer van een crx wilt plaatsen.
Dit zal niet werken, een crx is een 1.6 motor en heeft waarschijnlijk een andere aansluiting en is anders geprogrameerd.
Waarom moet deze vervangen worden?
Als je een andere computer wilt monteren moet je kijken naar het nummer wat erop staat, elke type motor heeft zijn eigen computer, waarschijnlijk staat het nr 37820-PM5-x30 er op.
Als je me je complete chassis nummer mailt dan kan ik precies zien welke computer er bij jou auto hoort
Opmerking Computers gaan weinig-niet stuk.
ik hoor wel van je resultaat
vr.gr
honda/men
bedankt voor de tip ik zal hem het weekend is starten en kijken wat ie doet als ik remreiniger erop spuit.
het chassisnummer moet ik nog effe opzoeken die zal ik nog wel door mailen
ik hou je op de hoogte
groetjes
15 jaar
ik heb nu een kleine beurt gegeven aan mijn auto zoals bougie's vervangen en de multi riem van de dynamo
verse olie en de brandstof relais schoongemaakt en met starten doet ie het stukke beter.
ik ga van het weekend een eind rijden kijken wat ie dan doet en dan die remreiniger proberen.
het complete chassis nummer is jhmed63500s311213
ikhoor het wel
groetjes lenie
15 jaar
Beste Lenie,
Het computer nr moet echt 37820-PM5-X30 zijn
gr.
honda-men
ja die computer zit er ook in dan laat ik het gewoon zo dan doe ik niks aan de comp.
groetjes
15 jaar
nou ik heb vandaag de auto goed warm gereden en remreiniger op de inlaatspruitstuk pakking gespoten en er veranderde helemaal niks dus die is goed.
heb nieuwe bougie's en een andere lambda sonde erin gedaan en een andere computer erin gedaan maar dan
van een civic en er is een klein verschil hij loopt wel veel beter zoals dat ie hem beter pakt op het gas
dus hij trekt beter en hij loopt nu max 1500 toeren dat is zeker stukke beter dan die 3000 toeren maar
hij loopt nog steeds niet zoals het hoort en mijn ideeen raken op
jullie misschien nog ideeen die zijn van harte welkom
groetjes lenie
15 jaar
Beste Lenie,
Zitten er wel de orginele NGK bougies in BCPR6E-11 ?
gr
honda-men
p.s. zie je mail
Lenie
Ik zou gewoon even bij het begin,beginnen en niet zo maar alle onderdelen vervangen,het kost alleen een boel tijd en geld..
De lambdasonde die gemonteerd is geworden,was dat een originele ? een universele ben ik niet zo kapot van..
Die olie wat hij uit de uitlaat gooit,kan echt niet gezond zijn.als je er nog lang mee wilt rijden,kom je niet onder een revisie/andere motor uit.
Maar weet je zeker dat dit olie is,en geen condens water bv ( condens water uit uitlaat + roet geeft ook wel eens dat resultaat )
Dat hij wat beter reageerd,kan komen omdat er bv andere software op de computer staat.
Maar controleer alles eens op vacuum lekkage,lijkt wel of er een slang kapot is o.i.d. wat het hoge toerental verklaard.
Ow ja,en even over het olieverbruik,wat noem je niet veel ? 1 Liter op .... Km ?
Gr Stefan
15 jaar
Beste Lenie,
Hoe is het verder afgelopen met je civic???
gr.
honda-men
ja het is weer even geleden,
maar het hoog stationair is weg dat probleem is opgelost,
wat uit de uitlaat komt sinds er een andere motor in zit is dus condens gelukkig dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken.
heb alleen nog 1 probleem en als ie een week of langer stil staat start ie niet meer,
ik heb een vermoeden dat het de brandstof relais is maar ben alleen je meiltje kwijt hoe ik die moest solderen.
zou heel fijn zijn als je die nog kon mailen.
dat gaan we deze week doen en dan kijken wat ie doet,
ja is toch lastig als ie niet start het is een show auto en alleen met meetings komt de auto eruit dus hij kan goed een paar weken stil staan maar dan ben ik echt 20 min aan het starten heel vervelend.
groetjes lenie
15 jaar
Beste Lenie,
zie je mail
gr,
honda-men
Beste Lenie,
Is het startprobleem opgelost??
gr honda-men
beste honda men,
het probleem is nog steeds niet opgelost
met starten is nog steeds een probleem als ie geen zin hebt dan start ie niet dan moet ik wachten.
maar weer iets nieuws mijn civic start alleen als mijn lampen aan staan
en als ik rij en heb me lampen aan dan gaan alle meters heen en weer en alle lampjes van me lampen en knipperlichten enzo gaan flikkeren dus weer flink wat probleempjes zo af en toe doet ie dat we hebben daarvoor meer massa punten aangelegd maar dat werkt dus niet.
de civic is vande week naar de keuring geweest en de co is 4 x hoger dan is toegestaan misschien weten jullie een oplossing
de lambdasonde is wel immitatie en de uitstoot van de uitlaat is condens en geen olie gelukkig.
gr lenie
14 jaar
het is opgelost hij is goed gekeurd
we hebben de onsteking op tijd gezet en de brandstof toevoer aan gepast en hij is goed nu
we hebben mijn siermeters af gesloten daar gaf de civic kortsluiting op
toch bedankt
tip voor andere als dit ook met jou honda gebeurd
gr
14 jaar
we zijn er weer
iemand nog ideeen
heb vandaag mijn olie gepeild en bijgevuld nu ik de oliepeilstok eruit haalde was het doorzichtig en lijkt en ruikt naar koelvloeistof
heb een week geleden een nieuwe koel slang erop gezet omdat ie op klappe stond want heb een chrome tankje voor de koelvloeistof erin gezet
ik denk dat die de druk nie aan kan.
hij doet sinds een tijdje weer olie uit spuwen uit de uitlaat en heel veel lichte rook dus zal me koppakking wel zijn.
maar er zit dus koelvloeistof bij de olie hoe kan ik dit zelf oplossen
xxx
13 jaar
KVS komt ook via je koppakking in de olie.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar