Honda Civic: Inhouden/ schokken optrekken civic dxi

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15B2

Beste,

Sinds een maand heb ik het probleem dat de motor nog wel eens een beetje wil inhouden.
Tijdens het stationair draaien van de motor is ook een terugkeerende plop te horen (open uitlaat systeem, duidelijk hoorbaar).
In het begin leek het inhouden alleen met koude motor te zijn, echter word het steeds erger en is het nu ook met warme motor
merkbaar.

Optrekken voor het invoegen naar de snelweg (3e versnelling) gaat schokkerig en houd hij ook vaak in. Als je het gaspendaal onderin
legt gaat het vloeiender, en heeft hij alleen even een dip tot 3500 rpm. je voelt hem na dat toerental echt wakker worden.

Reeds vervangen heb ik:

- Verdelerkap
- Rotor
- Bougies (orgineel NGK)
- Brandstoffilter
- Injectie cleaner
- Bougie kabels doorgemeten

ECU niet uitgelezen, maar ik krijg geen storing op mijn dash.

Kortom, erg irritant probleem. De auto rijd wel gewoon, maar je merkt het wel. Het blijkt ook met de dag erger te worden.

Alvast bedankt.

cdegroot

Geplaatst door cdegroot (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste C de Groot,

Aan je klacht te lezen zou ik zeggen dat het een luchttoevoer probleem zou kunnen zijn.
Je zou je egrklep eens schoon kunnen maken en je regeleenheid van je inlaatspruitstuk waarvan de vacuüm slangen en het klepje wat er tussenzit sterk vervuild zouden kunnen zijn.
Ik stuur je een paar tekeningen zodat je kan zien wat ik bedoel

vr.gr.
honda/men

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

EGR op een d15b2 ?????? Moet je me toch eens vertellen waar deze zit, want ik ben hem nog niet tegengekomen. ( Ik zeg niet "kan niet" want daar heb ik me al eens mee in mijn vingers gesneden ).

Verdacht is de MAP, of het slangetje daarvan, omdat je schrijft dat hij met volgas wel redelijk reageert.

Groeten Marcel

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

Bedoel je het klepje rechts naast het injectiehuis, ( van voren af gezien rechts dus ), dat zou volgens workshopdata de stationair regelklep zijn.

Groeten Marcel

Beedeewee (0), 13 jaar geleden

EN...opgelost?

honda harry (0) PRO, 13 jaar geleden

Je hebt aan het gasklephuis een gaskleppositie schakelaar zitten deze gaan wel eens stuk dan heb je deze klacht ook,je kan ze niet los bestellen,heb je een compleet huis nodig(van de sloop)

Beedeewee (0), 13 jaar geleden

Ja oke... ik ga morgen naar de Honda dealer en dan even het 1 en ander navragen. Want ik zou geen eens weten waar deze zit. Hopen dat ik dit zelf kan vervangen.
Heb ook iets gelezen over de verdelerkap... Kun je me daar misschien nog iets over vertellen?
ALvast bedankt!

hellbat (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik heb toevallig nog een compleet injectie/gasklephuis liggen voor een d15b2. Mail me maar als je intresse hebt.

Beedeewee (0), 13 jaar geleden

Nou het probleem is opgelost! Het was het vacuumslangetje van de M.A.P. sensor. Deze hebben ze schoongeblazen bij Kwikfit en nu is het opgelost! Bedankt voor het meedenken!

hellbat (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=hellbat]Verdacht is de MAP, of het slangetje daarvan, omdat je schrijft dat hij met volgas wel redelijk reageert.

Groeten Marcel[/quote]

Beedeewee (0), 13 jaar geleden

Inderdaad...had het ook gelezen hoor! Dus bij deze... hellbat, bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.