auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: Inhouden/ schokken optrekken civic dxi

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15B2

Beste,

Sinds een maand heb ik het probleem dat de motor nog wel eens een beetje wil inhouden.
Tijdens het stationair draaien van de motor is ook een terugkeerende plop te horen (open uitlaat systeem, duidelijk hoorbaar).
In het begin leek het inhouden alleen met koude motor te zijn, echter word het steeds erger en is het nu ook met warme motor
merkbaar.

Optrekken voor het invoegen naar de snelweg (3e versnelling) gaat schokkerig en houd hij ook vaak in. Als je het gaspendaal onderin
legt gaat het vloeiender, en heeft hij alleen even een dip tot 3500 rpm. je voelt hem na dat toerental echt wakker worden.

Reeds vervangen heb ik:

- Verdelerkap
- Rotor
- Bougies (orgineel NGK)
- Brandstoffilter
- Injectie cleaner
- Bougie kabels doorgemeten

ECU niet uitgelezen, maar ik krijg geen storing op mijn dash.

Kortom, erg irritant probleem. De auto rijd wel gewoon, maar je merkt het wel. Het blijkt ook met de dag erger te worden.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

cdegroot (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste C de Groot,

Aan je klacht te lezen zou ik zeggen dat het een luchttoevoer probleem zou kunnen zijn.
Je zou je egrklep eens schoon kunnen maken en je regeleenheid van je inlaatspruitstuk waarvan de vacuüm slangen en het klepje wat er tussenzit sterk vervuild zouden kunnen zijn.
Ik stuur je een paar tekeningen zodat je kan zien wat ik bedoel

vr.gr.
honda/men

honda-men 0
badge

15 jaar

EGR op een d15b2 ?????? Moet je me toch eens vertellen waar deze zit, want ik ben hem nog niet tegengekomen. ( Ik zeg niet "kan niet" want daar heb ik me al eens mee in mijn vingers gesneden ).

Verdacht is de MAP, of het slangetje daarvan, omdat je schrijft dat hij met volgas wel redelijk reageert.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Bedoel je het klepje rechts naast het injectiehuis, ( van voren af gezien rechts dus ), dat zou volgens workshopdata de stationair regelklep zijn.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

EN...opgelost?

Beedeewee 0

14 jaar

Je hebt aan het gasklephuis een gaskleppositie schakelaar zitten deze gaan wel eens stuk dan heb je deze klacht ook,je kan ze niet los bestellen,heb je een compleet huis nodig(van de sloop)

honda harry 0
badge

14 jaar

Ja oke... ik ga morgen naar de Honda dealer en dan even het 1 en ander navragen. Want ik zou geen eens weten waar deze zit. Hopen dat ik dit zelf kan vervangen.
Heb ook iets gelezen over de verdelerkap... Kun je me daar misschien nog iets over vertellen?
ALvast bedankt!

Beedeewee 0

14 jaar

Ik heb toevallig nog een compleet injectie/gasklephuis liggen voor een d15b2. Mail me maar als je intresse hebt.

hellbat 0
badge

14 jaar

Nou het probleem is opgelost! Het was het vacuumslangetje van de M.A.P. sensor. Deze hebben ze schoongeblazen bij Kwikfit en nu is het opgelost! Bedankt voor het meedenken!

Beedeewee 0

14 jaar

[quote=hellbat]Verdacht is de MAP, of het slangetje daarvan, omdat je schrijft dat hij met volgas wel redelijk reageert.

Groeten Marcel[/quote]

hellbat 0
badge

14 jaar

Inderdaad...had het ook gelezen hoor! Dus bij deze... hellbat, bedankt!

Beedeewee 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.