Honda Civic: Lambda sonde heating circuit

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

hallo, ik zit met het volgende probleem:
ik heb mn catalysator vervangen door een test-pipe, dus kreeg ik vanzelfsprekend een CEL, door een domme reden ben ik mn originele lambdasonde verloren en heb ik er een universele ingestoken, maar das het probleem niet. mn ecu geeft foutcode P0141 aan -> heating circuit HO2S malfunction.
ik dacht dus dat de weerstand in de lambda niet opwarmde omdat het een goedkope lambda was die niets waard is.. lambda er uit gehaald, aan de voeding gehangen op het werk met als resultaat: trekt in het begin 1A en loopt dan naar 0,3A -> wordt goed warm dus...
probleem ligt dus waarschijnlijk in de wagen zelf, dus ben ik beginnen meten en tot de constatatie gekomen dat de 2 witte kabels ( heating circuit) allebei 12V geven ten opzichte van gnd. zelf als de motor op ign staat of draait.. er is dus geen pot. verschil -> er kan geen stroom doorvloeien.
ik ben nu dus opzoek naar hoe het komt dat beide kabels hetzelfde potentiaal hebben... de lambdasonde werkt goed (signaal regel ik wel met een O2sim) maar ik wil gewoon die P0141 weg..

kan er iemand mij helpen?

mvg
Rigo

barvic

Geplaatst door barvic (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

gerrit01 (0) PRO, 15 jaar geleden

Zet je oude originele lambda sonde maar terug. Vertrouw maar niet op die imitatie spullen.

barvic (0), 15 jaar geleden

[quote=gerrit01]Zet je oude originele lambda sonde maar terug. Vertrouw maar niet op die imitatie spullen.[/quote]
originele sonde is weg, dus heb die niet liggen (zou die anders ook wel terugsteken ) en kvind da toch maar een kostelijke affaire.. probleem ligt niet aan de sensor lijkt me, maar aan eht circuit zelf, ben aan geen enkele kabel geweest (behalve dan aan de lambda). dus ik vrees dat de fet/transistor die 1 kant van de heater aan massa moet hangen kapot is ofzo.. maar da lijkt me sterkt..

grtz
Rigo

gerrit01 (0) PRO, 15 jaar geleden

Probeer toch maar even een originele te regelen op de sloop ofzo. Zelf al genoeg ervaringen gehad met aannames die achteraf niet goed bleken te zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.