Het motorlampje brandt als ik op benzine rijdt doordat de efficiency van de katalysator te laag is.
Als ik alleen op gas rijdt ,gaat het motorlampje niet aan.
Garage heeft de kleppen afgesteld maar na een week ging weer het motorlampje branden.
Volgens garage moeten de volgende onderdelen vervangen worden twee sensoren en katalysator. Totale kosten bijna 1600.
Zelf na vervanging van deze onderdelen kan garage niet garanderen dat het probleem hoge Co- gehalte goed zou zijn.
Volgens garage de motor management van Honda HR-V is onbegrijpbaar en Honda is niet geschikt voor G3 installatie.
Volgens garage als na vervangingen van de bovenstaande onderdelen nog Co- gehalte te hoog is, moet ik laten de G3 installatie verwijderen en alleen op benzine rijden.
Dan kan Co- gehalte weer normaal worden.
Mijn Honda heeft bijna 19000Km gelopen. De G3 is ook gelijk in 2001 op Honda geïnstalleerd.
De kosten van deze reparaties zijn voor mij te hoog.
Mijn concrete vraag is heeft iemand al ervaring met zo een probleem en hoe heeft het opgelost? Hoe kan je dit probleem oplossen?
Met vriendelijke groet
Honda HR-V rijder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onzin verhaal van de garage dat de HR-V niet geschikt is voor LPG
in 2000 werden lpg installaties geleverd van AG in samen spaak met Honda NL
als ik het verhaal zo lees dan is er gewoon een van de labda sensoren defect er zit er een voor en een na de katalysator
en een in het uitlaatspruitstuk en het komt nog wel eens voor dat deze sensoren defect raken.
Of er is toch iets mis met de lpg systeem .
advies raadpleeg eens een goede LPG installateur of een garage met verstand van zaken
1600 met de garantie dat het nog niet goed is vind ik persoonlijk een slecht verhaal
tevens kan met het uitlezen van de HR-V simpel achterhaalt worden welke sensor het is .
succes er mee
Bedankt voor reactie:
De LPG installatie op mijn Honda is ook een AG installatie.
De computer van mijn Honda was door hondadealer uitgelezen nadat de kleppen afgesteld waren. De efficiency van de katalysator was laag,
Bij meting van uitlaatgassen was:
De Co gehate met benzine bij stationair toerental rondom 0.5%
De Co gehalte met LPG bij stationair toerental rondom 1.1%
Honda dealer had daarna gezegd dat twee sensoren en katalysator moesten vervangen worden. Totale kosten bijna 1600.
Ik ben naar een LPG installateur geweest hij heeft de computer van AG installatie uitgelezen en hij heeft deze opnieuw geprogrammeerd.
Volgens LPG installateur de waarde van Co % voor LPG moest nu goed komen. Hij kon niets anders ontdekken.
LPG installateur zie dat de computer van AG gaat opnieuw zich zelf leren en afstellen.
Tevens zei hij dat ik een trage lambda sensor had daardoor duurde even voordat bij stationaire toerental de waarde van Co van 1.1% onder 0.5% kwam. Ik begrijp deze uitleg ook niet goed.
Ik heb een aantal vragen?
Hoe kan ik erachter komen wat de waardes voor Co gehalte voor benzine en LPG op dit moment zijn? Moet ik opnieuw naar garage?
Wat is functie van lambda sensor? Hoe kan een Lambda sensor de Co gehalte verlagen?
Is dat niet zo dat als Co gehalte te hoog is kan ik gewoon concluderen dat verhouding tussen LPG en zuurstof in de cilinder niet optimaal is en hierdoor de gehalte van co toeneemt
Wat zijn de functies van die twee andere sensoren?
Met vriendelijke groeten
Honda HR-V rijder
13 jaar
Hallo Honda HR-V rijder,
Heb je al een oplossing kunnen vinden voor het probleem met motorlampje?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb 2 jaar geleden een Honda Hr-v uit 2000 CVT automaat 4x4 gekocht (85000km) en heb toen meteen een G3 installatie laten inbouwen. De installateur heeft uiteraard gechekt of de installatie voor hr-v geschikt is enzo. Om kleppen beschadiging tegen te gaan, moest er wel een extra reservoir met speciale olie gemonteerd worden, die kleppen 'nat' houdt.
Meteen bij na de installatie kreeg ging de lampje branden. De installateur zei dat dat in begin kan gebeuren en dat ik terug moest komen zodat hij zou kijken wat er aan de hand zou zijn. En dat lampje ook na een tijdje vanzelf uit ging. Nu 2 jaar verder is het probleem nog steeds niet opgelost. Als ik naar de dealer en lpg installateur ga halen ze telkens een ander probleem naar voren bij het uitlezen van de computer van de auto. Ik heb inmiddels katalysator en aantal keren bougies en kabels vervangen. Kleppen laten stellen. Transmissie olie laten vervangen. Maar na paar dagen na het recetten van de foutmelding gaat lampje weer branden. Nu ruim twee jaar verder (154000km) rijd ik bijna altijd met een brandende motolampje, wat ontzetten storend en irritant is!
Iemand een constructieve oplossing hiervoor?
13 jaar
Mogelijk is er bij de installatie van het lpg-systeem tich iets fout gegaan. Dat lampje hoort niet aan te gaan, ook niet in het begin.
Defecte katalysator kan een gevolg van die storing zijn. Bougies vervangen is normaal als het na de vastgestelde interval gebeurt.
Iedere keer verschillende problemen bij uitlezen zou kunnen, er kan altijd wel iets kapot gaan.
De vraag is wat nu de storing(en) zijn. Aan de hand daarvan kun je gaan zoeken/repareren/vervangen.
En of die storingen alleen op LPG komen of ook op benzine.
Wat gebeurt er als je een paar dagen op benzine rijdt? Gaat de lamp dan ook aan?
De auto rijdt zowel op benzine en op lpg goed.
Ik heb een tijdje op benzine gereden, maar de lampje ging niet zo snel weer branden dan op lpg rijd.
LPG installateur zei in begin dat de communicatie tussen computer van de lpg installatie en auto niet goed gaat en heeft een ander versie software op computer van lpg installatie geinstalleerd.
Uiteraard kan ik begrijpen dat er onderdelen van de auto kapot gaan en vervangen moeten worden, maar ik heb sterk het vermoeden dat combinatie van gas en banzine in deze auto wat ergens een foutmelding geeft en de computer van de auto het niet kan specificeren en telkens een ander probleem aangeeft...
Maar recent kleppen laten stellen en de auto staat vandaag weer bij lpg installateur voor onderhoud en ik zei tegen hem dat ie een diepgaande onderzoek naar branden van lampje moet doen, want dealer weet geen oplossing hiervoor. Ik hoop dat vandaag toch duidelijk wordt wat er aan de hand is.
13 jaar
Vraag om de uitgelezen foutcode(s) - tekst en nummer - en plaats die hier eens.
Weet je nog wat foutcodes uit het verleden? Staan misschien op de faktuur.
Wat is de Co gehate bij stationair toerental met benzine en LPG? Als de Co gehalte van je auto voldoet aan de norm dan denk ik dat het oorzaak moet je inderdaat tussen de comunicatie van installatie computer van de LPG en ECU van auto zoeken.
Bij mijn auto is de Co gehalte bij stationaire toerantal op benzien te hoog (0.8 a 1) .
Als ik alleen op LPG ga rijden de motor lampje gaat niet aan.
Alleen als ik een tijdje ongeveer 30 km op benziene rijdt gaat de motor lampje aan.
Ik hab al laten Lambda sonde vervangen zonder resultaat.
De kleppen van mijn auto zijn ook afgesteld zonder resultaat.
Ik wil de katalisator van mijn auto laten ook vervangen misschien dit los het probleem op.
Kan iemand mij helpen met oplossingen?
13 jaar
Zo'n beetje hetzelfde antwoord/vraag.
Als het lampje gaat branden (of dat nu op LPG is of op benzine) wat zijn dan de uitgelezen foutcode(s)?
LPG installateur belde me net. Dat er paar foutmeldingen waren, waarvoor kleppen gesteld moest worden en dat er vonk overspringt, wat betekent dat bougies te oud zijn. Ik zei dat bougies niet eens 15000 km oud zijn, maar hij schat het op meer dan 30000 km.
Kleppen heb ik gesteld en hij zegt dat hij nu de foutmelding eruit heeft gehaald en dat als ik bougies vervang dat het geen probleem moet zijn.
Maar dat heb ik al eerder gedaan... Ik zal wel volgende keer de codes goed noteren.
13 jaar
Overslaan (of Misfire) kan ook door een verkeerd mengsel komen.
Dat is eenvoudig vast te stellen door de zogenaamde "Long Term Fuel Trim" uit te lezen met een generieke EOBD/OBD2 scanner.
Wijkt die sterk van 0 (nul) procent af, dan is er een mengsel probleem.
Moet je wel enige tijd op LPG gereden hebben.
Het kan zijn dat je een proefritje moet maken om de probleem gebieden te zoeken.
Langdurig rijden met misfires (zeker op gas) kan de katalysator beschadigen, zoals al bij jou gebeurd is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda HR-V of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar