De wagen draait heel onregelmatig bij stationair toerental en slaat zelfs uit. Hij doet dit enkel op LPG, op benzine draait hij mooi. Vanaf 5000 toeren op LPG geeft hij geen vermogen meer, en wanneer ik vol gas blijf geven vertraagt de wagen en zakt het toerental. Ook heb ik vaak backflyers als ik gas geef op stationair toerental. Kleppen zijn net geregeld. Wanneer één voor één de leiding van één van de gasinjectoren wordt dichtgeknepen, draait de motor iets beter bij twee cylinders, terwijl hij normaal nog meer zou moeten sputteren doordat één van de vier cylinders dient uit te vallen. Diagnose was dat op één of andere manier de wagen brandstof kreeg (LPG of benzine). Alles is uitgemeten geweest, en benzine circuit wordt perfect afgesloten op LPG.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De verdamper werd vervangen en probleem is opgelost. Blijkbaar verloor deze via de terugkoppelling naar de inlaat LPG, waardoor de motor een te rijk mengsel kreeg. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad eer het probleem ontdekt werd en opgelost, en wil jullie het hier zeker niet onthouden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda HR-V of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar