Honda Cr-V: Gierend geluid 2.0 i VTEC

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i vtec

Ik heb in juni een honda Fr-v 2.0i vtec gekocht (niet te kiezen als type?). Twee week nadat ik hem gekocht had kwam er een gierend geluid dat mee varieert met het toerental. De multiriem heb ik vlak daarop laten vervangen, was sowieso wel nodig. Dat heeft het probleem niet opgelost. Zodra de motor een beetje warm is, kilometer of 5, begint het gierende geluid. Het geluid wordt duidelijk erger als je het stuur beweegt. Zal dus wel de stuurbekrachtigingspomp zijn lijkt mij, of kan dit toch nog iets te maken hebben met een spanrol ofzo ? Ik vraag nu een offerte aan mijn garage voor, of reinigen stuurbekrachtiging systeem + nieuwe olie, of vervanging van de pomp door een (nieuwe of revisie) pomp. Maar ik vraag me af, is het een vaker voorkomend probleem bij dit type motor / pomp , heeft iemand hier toevallig ervaring mee en wat is nu verstandig ?

Albert_1

Geplaatst door Albert_1 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda CR-V? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

marcelw7083 (0), 12 jaar geleden

ik heb bij een rover 620i (=honda accord) ook eens zo'n bijgeluid gehad en dat was waarschijnlijk een lagertje in de drukgroep.
ook na vervangen van de multiriem bleef dat geluid aanwezig

muggo (0), 12 jaar geleden

ik denk dat het de lager is van de stuurbekrachtegingspomp die wil weleens kapot gaan laats nog gehad bij een accord .

Albert_1 (0), 12 jaar geleden

Omdat de pomp wel redelijk duur is heb ik er toch voor gekozen om de olie te verversen en systeem chemisch te laten reinigen, lijkt ( vooralsnog) het probleem op te losse.

Michel H (0) PRO, 11 jaar geleden

Honda stuurbekrachtigingsystemen zijn gevuld met een speciaal product; Honda psf-s.
Als hier (per ongeluk?) atf of een ander product bijgevuld word gaat dit onheroepelijk bijgeluiden geven.
Deze geluiden worden verstekt op het moment dat er aan het stuur word gedraaid, dat gaat de pomp juist werken.
Hierdoor ontstaan gierende of zoemende geluiden.
Stuurbekrachtigingspompen bij honda gaan zelden stuk, meestal worden ze onterecht vervangen na het gebruik van verkeerde vloeistoffen.
Het systeem spoelen en opnieuw vullen met het juiste product bied vaak de uitkomst.

Albert_1 (0), 11 jaar geleden

Hallo Michel,

Dank je voor je reaktie het klopt precies wat je schrijft, ik heb in november het systeem laten reinigen en de duurste stuurbekrachtigings olie die ze bij een vakagarage hadden erin laten doen. Het zou me niks verbazen als er in het verleden standaadr ATF ingekomen is. Het probleem is nu al meer dan 15.000 km opgelost. Mocht het ooit weer terug komen dan zal ik zeker voor de Honda PSF-s gaan (heb het even gegoogled) daarin zal wel een of ander additief zitten dan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.