Hallo,
ik heb een Honda civic DXI 1.5 uit 1992. Fijne auto vind ik zelf, en tot nu toe alleen een probleem gehad met de onsteking. Ding startte niet meer, of liep heeeel even heel slecht en na een zucht en een scheet viel ie weer uit. ANWB erbij en er lag rotzooi ("brokstukken") in de verdelerkap. Laten maken door een buurman-monteur voor een hoop euries... klaar en lopen.
Ik heb nu wel het idee, met 145.000 km, dat ie soms met rijden, als ik het gas los-had en weer opnieuw intrapte heel eventjes inhoudt , als het ware niet reageert op het gaspedaal. Hij "pakt " dan wel weer erg snel maar ik krijg het er wel warm van... Het is heel af en toe en niet lang, vaak maar even een seconde. Het gebeurt vaak als ik op snelheid ben, dus niet in lage toeren. Dit had ik ook "af en toe" voordat het probleem met de ontsteking de kop opstak, en ik ben bang dat het nu wéér gaat gebeuren. Verder start de auto altijd en rijd ik er met plezier in. Trekken doet 'ie ook nog prima voor zo'n oud beestje. Is het iets om me zorgen te maken of is het misschien iets simpels? Iemand een idee?
Een ander euvel is een serie doffe tikken als ik rustig (in- of uitparkeren) een bocht neem. Ik heb de auto gekocht met een bekend defect, namelijk 2 defecte kogels in de aandrijfassen of zo, was een APK eis ( fuseekogels????? ). Na beoordeling zei de monteur dat die kapotte kogels dat getik gaven. Ik heb er 250 euro van af kunnen praten bij de aankoop vanwege dat defect en het heeft me uiteindelijk 60 euro gekost om die kogels te vervangen. De monteur heeft er nieuwe ingezet en de Honda is toen APK gekeurd door een ander grenomeerd APK bedrijf. Alleen nu hoor ik soms die tikken nog steeds. De monteur geeft aan dat het niet de kogels kunnen zijn want die zijn nieuw. Iemand een idee???
Ik moet wel met het schaamrood op de kaken bekennen dat het onderhoud er soms bij inschiet. Zo lief ben ik niet voor mijn Honda. :(
Ik hoop op overweldiginde reacties.
Gr,
Lucien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het inhouden van de motor houd ik op een lekkage in het inlaattraject(pakking lek, slang gescheurd oid).
Het tikken zal waarschijnlijk in scherpe bochten zijn waarbij je volledig links of rechts stuurt en dan zijn het zéér waarschijnlijk de buitenste homokineten van de aandrijfassen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar