close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Honda civic blijft trillen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 VTEC-E

Ik heb op de snelweg sterke trillingen in de hele auto. ( m.n. voelbaar in stoelen en zichtbaar in spiegel )
vanaf 90km / h constant dezelfde sterke trilling/schudden van de auto.

Als ik het gas loslaat blijft de trilling.
4 nieuwe banden maar de trillingen blijven exact hetzelfde ( ook na wissel voor naar achter etc )

Ook bij remmen gaat de auto schudden, maar niet in het rempedaal.

als ik na een bocht mijn stuur niet volledig neutraal zet, dan blijft de auto die kant op gaan
( links en rechts )

Ik rijd nu maximaal 90 op de snelweg want daarboven is het echt niet te doen!

Ik hoop dat jullie dit bekend voorkomt en een indicatie kunnen geven van eventuele gebreken.

Bij voorbaat dank,
Maarten

Geplaatst door

mdk3975 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een keer de auto door de dealer laten controleren? Voor dat er eentje op de snelweg achter in komt.

oldford 0
badge

14 jaar

Maarten hebben jouw velgen centreerringen m.a.w. zitten er niet originele velgen onder. Je zou iedere hoek van de wagen op kunnen tillen en kijken of je wielen een hoogteslag hebben of een del aan de binnenzijde van de velg!!! Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

dank je voor de snelle reactie.

Als ik het goed begrijp;
Als het aan de velg ligt dan zou de trilling anders zijn als ik de wielen wissel?
Althans, dan zou het zich op een andere plaats manifesteren..
(ga ik dat eerst eens proberen) Heb ik al gedaan met de oude banden overigens, het speelt inmiddels al 2 maanden.

Ik weet niet of de originele (staalvelgen) gemonteerd zijn. Ik heb de nieuwe banden op de oude velgen laten plaatsen.
Ik zal dus even 4 passende andere velgen moeten vinden..
(met centreerringen las ik?) Zijn deze los verkrijgbaar of horen die specifiek aan een velg?

Ook zal ik m eens opkrikken en speling controleren.

alvast bedankt, ik geef feedback als ik verder ben..

mdk3975 0

14 jaar

Bij VEEL auto's past het centreergat ook precies op het borstje van de naaf. Als je lichtmetalen neemt is dit gat vaak groter om op meerdere auto's te kunnen passen. Je moet er dan wel pasringen bij gebruiken ,want de moeren of bouten kunnen dat niet naar behoren. Die ringen worden door onwetendheid vaak verloren!!! Deze zijn bij veel automateriaalzaken verkrijgbaar. Groeten

Punt 50
badge

14 jaar

update;

Het zijn de originele stalen velgen dus de naaf sluit precies aan.

Denk svp met mij mee;

- Zou er 1 remblok iets kunnen blijven hangen, of zou de trilling dan constant zijn?

- Zou er een lager langzaam aan zijn einde zijn?

/ moet ik het probleem voor of achter zoeken


Wederom alvast bedankt...
Maarten

mdk3975 0

14 jaar

kijk eens naar je motorsteunen onder de motor kap !

frank7 0

14 jaar

Heb je alle wielen een voor een gelift, en gezien of er een aandrijfas (de langste) krom is ? Hoogteslag van banden voel je al bij 50 km/h . Misschien ook nog een binnen homokineet ruim en droog. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

update;

Als de achterwielen vrij hangen en ik draai ze rond, dan hoor ik telkens een soort schurend geluid.
Alsof je een schuurpapiertje over hout heen haalt
tskk, tskk, tskk...
Dit versnelt als je ze sneller ronddraait.

Tevens, als ik de handrem erop zet voel ik op het linker achterwiel speling.
Rechts zit gewoon muurvast maar links is het wiel in de rijrichting een stuk(je) te bewegen.
Ik weet het niet zeker, maar zou dit de trilling boven 80 km/h kunnen veroorzaken?
Is dit het lager?

Voor heb ik nog niets kunnen vinden dat duidt op slijtage.

bvd Maarten

mdk3975 0

14 jaar

Z it de centrale asmoer vast , Speling en een slecht lager kunnen geluid geven maar de auto gaat daar niet van trillen. De lagers zijn tegenwoor vaak bloklagers en die hebben 0 speling. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

dank je, daar heb ik nog niet naar gekeken..
wordt vervolgd.

Maarten

mdk3975 0

14 jaar

ik heb even gekeken, en heb 2 vragen;

1. hoe krijg ik dat metalen kapje (dat voor de centrale asbout zit ) eraf zonder iets te beschadigen?

2. Wat is de maat van de asbout?

Alvast bedankt..
Je ziet, aan werklust geen gebrek, alleen kennis en vaardigheid ontbreekt..haha

mdk3975 0

14 jaar

Een naafdoppentang heb je nodig d.i. een grote open nijptang . de sleutelmaat is meestal 30 of32 . Als de naafdop een kraagje heeft kan je ook met een beitel een begin van een opening maken. Succes

Punt 50
badge

14 jaar

Zal maandag even met iemand kijken. Krijg de naafdop niet zo los.

--- Als de bout los zou zitten, zou er dan geen zijdelingse speling op zitten ipv speling in de rijrichting?---

Lijkt een beetje onlogisch..

M.

mdk3975 0

14 jaar

heeft iemand een alternatief voor de naafdoppentang?

Ik heb m niet, en krijg ook de naafdop niet los. Hij heeft helaas geen kraagje.

bvd Maarten.

mdk3975 0

14 jaar

Hier kan een slot op.
Probleem niet opgelost.

mdk3975 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.