Hallo ik heb een zeer iritand probleem.
ik heb honda civic die als hij koud is verder goed rijd ,maar als hij op temp komt,heeft hij (soms)-
De neiging om te schokken,je ziet dan de Toerenteller van 1000 want dat loopt hij momenteel stationair-
omlaag gaan naar 600- 300 schiet omhoog heel snel naar 1500 weer omlaag auto schokt valtbijna uit 300 toeren
Dan toch blijft hij weer aan ( soort kat en muis ) spelletje. meestal valt hij toch uit.
Als je dan weer verder rijd moet je echt ergens stoppen auto uitzetten,als je dan zeg maar weer de auto start dan is hij weer normaal stationair 1000.
BTW ik weet dat hij normaal 750 a 800 moet maar dat krijg ik niet.
Gaskabel geprobeert eacv klep schoongemaakt ook dat helpt niet staionair schroefje helpt niet.
Ben vanmiddag met vriend met remreiniger aan de gang geweest.
En heb met lopende motor gespoten om valse lucht op te sporen.
op de stekkers pakkingen gasklephuis inlaatspruitstuk Toeren bleven gelijk er verandere dus niets.
* Trekt dus geen valse lucht*
We hebben gasklephuis schoongemaakt,
En de Brandstoffilter vernieuwd
kleppen gesteld
Bougiekabels getest met plantensproeier en was prima
nieuwe bougies
Nieuwe koelvloeistof goed ontlucht
EACV klep ook schoongemaakt
ECU Reset naar de EACV reiniging
stekkers gecontroleerd,
We hebben erna nog 3 (Ontstekingsmodule) uitgeprobeert in mijn Ontsteking gedaan)
Ook geen resultaat.
Brandstof filter wat daaruit kwam was Bruin echt waar benzien
Ik ken jullie link geven van de Gasanalize garage meting Co2
WE hebben dus veel gedaan
hij loopt op 4 Cilinders
verder is hetw el zo dat we hebben gecontroleerd of de Lambda stekker kapot was of de sensor zelf de sonde
Door een test te doen
we hebben met lopende motor De stekker eruit getrokken Lambda stekker nou geen foutcode te zien of ecu melding oif motormanegement lampje wat brande,is dat normaal ?
Ik zal effe link geven van de test
bedankt alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt er toch op dat je labda sensor stuk is.
storingslampje van een honda gaat niet altijd branden bij een storing.
Merk je verschil als je de stekker van de labdasensor los haalt ?
Kan ook zijn dat je AECV klep stuk is (komt vaker voor)
nee geen verschil lambda stekker maar !!
Ik heb net wat gezien ik zag klein gaatje ter grote pindanoot dan van voren gezien smallekant
rechttegenover lambda Sonde in Spruitstuk vanmorgen
Weet niet of die tot de uitgangskanaal rijkt.
Of dat het alleen gedeelte is van de ophangging bevestiging.
Ik probeer foto neertezetten maar lukt niet
toch gelukt
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar