Hallo
dus mijn vraag is ;;; kan de EGR klep stuk gaan door lekkende klep seals ??
ps; ik ken niet veel op gebied van automechanica
Groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stuk (als in kapot) gaan, nee, denk ik niet.
Stuck (Engels voor klemmen) denk ik wel. De klep kan misschien niet meer dicht of open door de aangekoekte roet.
Daar helpt alleen schoonmaken, maar gezien het olieverbruik zit de boel zo weer verstopt.
Je geeft geen informatie over de km.stand. (boven de 200.000 km.) Problemen met klepseals zijn geen euvel van deze motoren. Maar als de EGR klep problemen geeft door vervuiling dan zoek ik het meer in de verstuivers en/of een te ver uitgerekte distributieketting waardoor de ideale timing van alles te ver verlopen is. Dit zijn wel bekende problemen met deze motoren.
M,V.G. Vutter
de wagen heeft nog maar 72.000km. en is bewezen dat de klepseals lekken ( endoscopy)
mvg. p
12 jaar
6 jaar oude diesel met deze km.stand en dit probleem van klepseals komt zo ongeloofwaardig over, sorry. O.K. de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar als de EGR klep vast blijft zitten door lekke klepseals en het daarop volgende olieverbruik (hoeveel??) moet de klep toch goed vet zijn van de olie(resten).
M.V.G. Vutter
Alles zat vol met kool,en vettige olie
De EGRkoeler buis had nog maar een opening van 2cm. diameter !en de klep ook .
Het verbruik is ongev. iets meer dan een halve l. op 1000km.
Deze is rond 55000 km ook al eens volledig gekuisd ! zelfde fenomeen
en met de wagen wordt sportief gereden en geen kortje afstanden of postbode stopjes
12 jaar
Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat er klepseals stuk zouden zijn of de auto wordt niet bereden maar afgeranseld, is er iets gewijzigd(b.v. gechipt) of b.v. een niet goed functionerende carterventilatie, te veel olie of noem maar op. Een "verbruik"van een halve liter op de 1000 km, dus één liter op de 2000 km. wordt in de autotechnische wereld niet als overmatig gebruik aangewend. Voor "garantie gevallen" is de grens over het algemeen één liter op de duizend kilometer( vind ik te veel) .
M.V.G. Vutter
sorry, maar sportief of afranselen IS HELEMAAL IETS ANDER ! met andere woorden ::: er wordt vlotjes met de wagen gereden
het is een normale auto zonder chiptunning of andere getunde dinge's
de wagen altijd binnen gedaan bij erkende garage voor zijn onderhouden, dus niks te veel olie !
en onderhoud met kwaliteits olie castrol 5w30 EDGE
HET IS VASTGESTELD DAT DE KLEPSEALS LEKKEN .
Mijn vraag is alleen; kan de EGR klep stuk gaan door lekkende klep seals ??
Als een wagen 1l. olie vebruikt, dan kan je volgens mij hem beter voor afbraak laten
12 jaar
Voor de één is vlot rijden iets sneller dan normaal en voor een ander rubber strepen trekken op het wegdek. Kan ik hier vandaan niet zien, evenals de auto. Ik probeer op afstand met beperkte gegevens/informatie mee te denken. Gooi hem dus maar op de schroothoop als je met een kort lontje en totaal geen autotechnische kennis niet voor rede vatbaar ben.
P.S. Zoals je zelf al gezien heb, maar niet tot je door laat dringen gaat een EGR klep stuk (blijft hangen) door b.v. overmatig oliegebruik. De motorolie verbrand niet volledig en laat een vet residu achter in de uitlaat en daaraan gekoppelde delen.
ja, ik heb een een kort lontje ;-) mijn exuses voor dit .
neen,ik ben zeker geen rubber strepen trekker op de weg en ook geen opa .
ik heb deze wagen particulier gekocht en ja,,,,, ik weet ook niet wat ermee gebeurd is daarvoor ??
Voor de rest ziet hij er heel verzorgt uit, netjes onderhoudern enzz.
dus ze gaat stuk door te blijven hangen, door de extra vervuiling van olie en koolafzetting ?
en als deze niet op tijd gekuist wordt gaat ze stuk
12 jaar
Een enkele keer komt lekkende klepseals (uitgehard) wel voor bij de i-CTDi motoren. Maar dan moet ie ook flink roken als ie eens een paar dagen niet gereden heeft en dan gestart wordt. Want juist dan ligt er flink olie op de zuigerbodem.
12 jaar
Ik ben het met bovenstaande eens, maar niet na 72.000 km.Iets klopt er niet of er is bij de vorige eigenaar iets voorgevallen. Doorgereden met b.v. te weinig koelvloeistof om wat voor reden dan ook, te weinig olie????????Deze motoren zijn op zich probleemloos, behalve dat v.a. zo'n 120.000 km. de verstuivers problemen kunnen gaan geven en vervangen moeten worden en de distributieketting te ver uit gaat rekken. Ook de katalysator(deze auto is hiervoor in NL. te oud) wil bij auto's met een roetfilter wel eens problemen geven en daar blijft het bij. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en niets is onmogelijk.
Vutter
Inderdaad , zoals Pivavar zegt : Maar dan moet ie ook flink roken als ie eens een paar dagen niet gereden heeft en dan gestart wordt.
Dit is bij mij dus ook het geval ! blauw witte walm met rook , 5a8 sec. en daarna alles terug normaal
hoe langer hij stil staat hoe harder hij rookt.
bedankt.
12 jaar
Accord i-ctdi is nooit met roetfilter. Kop zal eraf moeten en 10 tegen 1 dat je keiharde klepseals tegen komt. En daarmee los je ook het forse olieverbruik op.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar