Honda Accord: Klima/verwarming bestuurderszijde wordt niet warm

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Hallo,

Ik heb een Accord 2.4 Executive met gescheiden klimaatregeling, waarvan sinds kort, de bestuurderszijde niet meer warm wordt, aan de passagierszijde werkt alles wel normaal.
Ik heb de kleppenmotoren gecontroleerd aan zowel passagiers als aan bestuurders zijde, de kabel naar de verwarmingskraan onder de motorkap, deze werken allemaal, interieursensor geeft de waardes goed door, koud maken is geen probleem, maar warm wel.
Iemand een idee wat ik nog meer kan controleren, of wat ik over het hoofd zie?

Gr. Frank

ntpx21

Geplaatst door ntpx21 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Pivavar (50), 11 jaar geleden

zelfdiagnosefunctie voor klimaatregeling:

Zet het contact aan en druk op de AUTO-knop en dan op de UIT-knop. Houd beide knoppen gedurende 2 seconden ingedrukt.

DTC (temperatuurindicatorsegment) Onderdeel met storing
A Onderbreking in circuit interieurtemperatuursensor
B Kortsluiting in circuit interieurtemperatuursensor
C Onderbreking in circuit buitentemperatuursensor
D Kortsluiting in circuit buitentemperatuursensor
E Onderbreking in circuit zonlichtsensor
F Kortsluiting in circuit zonlichtsensor
G Onderbreking in circuit sensor verdampertemperatuur
H Kortsluiting in circuit sensor verdampertemperatuur
I Onderbreking in circuit van stelmotor luchtmengschuif bestuurder
J Kortsluiting in circuit van stelmotor luchtmengschuif bestuurder
K Een storing in overbrenging, stelmotor of schuif voor luchtmenging bestuurder
L Onderbreking of kortsluiting in circuit van stelmotor luchtstroomregeling
M Een storing in de overbrenging, stelmotor of schuiven voor luchtstroomregeling
N Een storing in het circuit van de aanjagermotor
O Onderbreking in circuit van stelmotor luchtmengschuif passagier
P Kortsluiting in circuit van stelmotor luchtmengschuif passagier
Q Een storing in overbrenging, stelmotor of schuif voor luchtmenging passagier

Stelmotor luchtmengschuif bestuurderskant testen

--------------------------------------------------------------------------------
Maak de 7-pins stekker van de stelmotor luchtmenging los.

Bij verkeerd aansluiten van voeding en massa aan de stelmotor luchtmenging wordt deze beschadigd.
Volg de instructies nauwgezet op.
Sluit accuvoeding aan op de Nr. 1 aansluiting van de stelmotor luchtmenging en verbind aansluiting Nr. 2 aan massa; de stelmotor luchtmenging moet draaien op Cool-kant. Verwissel de aansluitingen als dit niet zo is; de stelmotor luchtmenging moet draaien op Max-kant. Als de stelmotor luchtmenging niet soepel draait, verwijderen en controleren of de overbrenging en de schuif soepel bewegen.
Als de overbrenging en de schuif soepel bewegen, de stelmotor luchtmenging vervangen.
Repareer indien nodig als de overbrenging of de schuif aanloopt of blijft hangen.
Als de stelmotor luchtmenging goed loopt, ga naar Stap 3 .
Meet de weerstand tussen Nr. 5 en Nr. 7 aansluitingen. Het moet tussen 4,2 en 7,8 kΩ zijn.
Sluit de 7-pins stekker van de stelmotor luchtmenging weer aan op de accu en draai de contactschakelaar AAN (II).
Meet de spanning tussen de Nr. 3 en Nr. 5 aansluitingen.
Max Cool−circa 0,5 V
Max Hot−circa 4,5 V

Als ofwel de weerstandwaarden ofwel de spanningswaarden niet binnen de specificaties vallen, de stelmotor luchtmenging vervangen.

ntpx21 (0), 11 jaar geleden

Hoi Peter,

Dit heb ik allemaal ook al geprobeerd, echter zonder enige foutcode of ander resultaat. Ik heb vandaag de luchtmengmotor tot 2 keer toe los gehaald, deze functioneert goed en ook de weesrtand is goed. Ik heb de sensoren van zowel interieur als verdamper getest en ook deze zijn goed. Als ik de schuiven van de bestuurder handmatig bedien, dan voel je ook echt totaal geen warmte aan de bestuurders zijde, terwijl aan de passagierskant alles goed is. Ik ben bang dat er echt iets in de kachel geblokkeerd is of zo, maar ik kan nergens iets over de binnenzijde vinden in de servicemanual die ik heb ( op cd).
Er moet ergens iets zitten waar de aansturen van warmte geregeld wordt of iets dergelijks. Ik hoor graag of je nog andere ideeën hebt.Ik heb wel deze onderdeeltekening gevonden:
[url=http://postimage.org/image/6o9vr6jd1/][img]http://s18.postimage.org/6o9vr6jd1/Verwa...[/img][/url]

Pivavar (50), 11 jaar geleden

We hebben eens een Accord gehad met een klacht over de gescheiden regeling, daar bleek dat er niet voldoende koudemiddel meer inzat. Alleen ik weet niet meer of dat het nou om de koude lucht of de warme lucht ging. Je zou het eerste verwachten, maar het loont misschien de moeite om het systeem leeg te halen en te kijken hoeveel koudemiddel erin zit.

ntpx21 (0), 11 jaar geleden

Dat is nu niet het geval, als er niet genoeg koudemiddel in zit, dan is de druk te kaag en slaat de airco-compressor niet aan. Koud worden doet het systeem overigens ook goed.

Pivavar (50), 11 jaar geleden

Weet je dat er genoeg koudemiddel in zit of denk je het? Ik heb de chefwerkplaats van destijds nog even gecontact en hij dacht ook dat er toen te weinig koudemiddel in zat. Zelfde klacht, verwarming bestuurderskant werd niet warm. That's all I know.

ntpx21 (0), 10 jaar geleden

Nee, dat kan het niet zijn, want als ik de airco uitzet, dan wordt de bestuurderszijde nog steeds niet warm. Ik heb nu zowel electrisch als mechanisch eenaantal dingen gecontroleerd ( alle sensoren e.d.) zelfs bij de dealer de computer erop aangesloten, met een endoscoop gekeken, maar nog niets gevonden. Ga binnenkort het koelsysteem spoelen met Forté cooling system flush, eens kijken of dat wil helpen.

kaleido 1 (1665) PRO, 10 jaar geleden

Aannames hebben we niets aan , zeker weten daar gaat het om , zolang het koudemiddelniveau van de airco niet daadwerkelijk gecontroleerd is , blijft dit een grijs gebied.
Dat hij nog koud wordt , zegt niets over de vullingsgraad.

ntpx21 (0), 10 jaar geleden

Nee dat klopt, maar de compressor slaat aan, wat betekend dat er nog voldoende in zit om het systeem op druk te krijgen en als in de airco uitzet, wordt de lucht wel warmer, met andere woorden, wordt deze niet meer gekoeld en gedroogd. Als er te weonig koudemiddel in zou zitten, zou de airco miet goed functioneren en als ik deze uitschakel, kan deze ook geen invloed op het warmworden meer hebben.
Ik heb alv veel dingen gecontroleerd en heb de indruk dat de verwarmingsradiator deels verstopt zit.

ntpx21 (0), 10 jaar geleden

Inmiddels heb ik het koelsysteem gereinigf, met een positief resultaat! De lucht aan de bestuurderszijde wordt weer een stuk warmer, al heb ik de indruk, dat ik er nog niet helemaal ben. De koelvloeistof die trouwens in de motor zat was zo ongeveer bruin/zwart van kleur en in het expansietankje zat ook een hoop drab, dus dat zegt al genoeg over de staat van onderhoud van het koelsysteem. Nu eerst maar eens wachten op koud weer, zodat ik de boel eens goed kan testen.

ntpx21 (0), 10 jaar geleden

Het is inmiddels kouder geworden en de bestuurders zijde wordt steeds warmer, er komt nu ook warme lucht bij de voeten, wat eerder nog niet gebeurde, dus ik beschouw het probleem als opgelost. !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.