beste mensen,
Ik ben vandaag met mijn auto bezig geweest om de d-riem te vervangen. Ik heb dit soort werk vroeger gedaan en dacht dit ook wel even te doen.
Wat schetst mijn verbazing dat de bout van de krukaspoelie muur en muurvast zit. 180 nm volgens het boekje moet toch wel los te draaien zijn? Of is het--bloos-- links schroefdraad? Had me eerder al verkeken op de draairichting(heb vroeger altijd aan duitse auto's gewerkt en die draaien rechtsom)
Oftewel hoe krijg ik de bout los???????????
HELP AUB
Groet, arjan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sterke dop er op met een verlenger en losstarten. Wel zorgen datv de motor niet aanslaat . Dus de ontsteking los. Geef de sleutel wel wat speling geven tot het subframe. Succes. Linkse schroefdraad bij een japanner ????????
de motor draait linksom, als het rechts draad is en ik start de motor, dan gaat de bout toch alleen maar vaster, of maak ik hier een denkfout?
Bedankt voor het meedenken overigens
13 jaar
Automotoren draaien rechtsom als je voor de distributie staat.
Ja Punt, dat is juist het punt, dat dacht ik ook altijd, maar deze draait echt linksom als je voor de distr. staat. dit staat ook in de wpl handboeken.
Ik heb de riem een tijd geleden gecontroleerd door de riem rechtsom te draaien, ik wist niet beter. toen stond de riem erg slap. bleek dat ik dus tegen de draairichting indraaide waardoor de spanner tegen de veerspanning werd gedrukt. Erg verbazingwekkend, dus vandaar ook mijn vraag of er misschien links draad op de bout zou zitten.
Wie oh wie bevrijd me van dit ogenschijnlijk eenvoudig probleem? Ik heb er al een dop 17 op gebroken.
groet, Arjan Homan
13 jaar
Dan heb jij die ene procent . Koop een wielmoerdop 17 en een zware slagmoer sleutel. Je kunt ook bij een garage vragen om de bout los te jekkeren zonder verlenger om de kracht optimaal te benutten., daarna weer vast om thuis verder te sleutelen.Succes.
De bout een goeie tik met een hamer geven en dan met een goeie/sterke luchttol en een korte krachtdop de bout loshalen. Zo is het bij mij twee keer gelukt.
De kruksaspoelie bout heeft normaal schroefdraad(rechtsom is vast en linksom is los)
En een honda motor draait linksom als je voor de distributie staat.
Succes.
De bout met nomale rechtse draad zit muurvast.De dealer heeft een hulpstuk met uitwendig zeskant welke in de poelie past en tegen het chassis komt om de poelie niet te laten meedraaien.Dóór dit zeskant gaat precies een lange dop 17. Met een t-suk en een eind pijp van zo'n 2 meter kan het zijn dat je nog alle kracht nodig hebt om de bout los te draaien.Dus veel slagsleutels laten het afweten.Dit kan je dus staan te wachten. SUCCES!!!!!
Bedankt voor de tips.
Ik laat het toch even over aan iemand met beter gereedschap.
vr.gr. Arjan
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar