Honda Civic: Stationair CO te hoog

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15B2

Hallo ik heb een honda civic met 1.5 DXi blok

Nu is mijn stationair CO te hoog
Als ik gas geef(naja de APK station) is deze netjes op 0,3

Nu heb ik een (2de hands) Kat der onder heeft 130 gelopen en doet het netjes
andere gasklephuis alla carbuteur
nieuwe bougies
nieuwe distrubutie (optijd laten zetten was 1 tandjes verkeert)
ANDERE lamda ook

heb zojuist nieuwe olie gedaan nieuwe uilaat zet van Remus

heb sport filter der op heb ik even omgeruild voor standaard en daar kwam hij ook niet mee door heen

Der zit een Honda super sprint spruitstuk op

Het gaat om een Honda civic 1.5 DXI D15B2 blok uit 1992 mijn Blok heeft nog geen 32.000 gelopen( gereviseerd)

Heb wel een Motermanangement der op zitten.

Wie oh wie weet wat mijn bakkie mankeert rij nu al dik jaar zonder Apk alleen maar door me Co

In ieder geval totzover bedankt

Hondatje DTXI

Geplaatst door Hondatje DTXI (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Weet je de exacte getallen nog van beide metingen? (CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal)

Hondatje DTXI (0), 13 jaar geleden

uhmm co is tussen 1..... schommelt tot 1.8 en de rest weet ik helaas niet lamda was 0.973

Ik heb gehoort dat als ik me kleppen afstel op inlaat 0.20 en uitlaat 0,25 dat je hier ook een deel mee verhelpt.

IK ga maandag weer trg dan zal ik alle waarde opschrijven.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Co klopt wel ongeveer met Lambda getal. Afstelling stationair is aan de rijke kant.
Zat dat uitlaat spruitstuk er vorig jaar ook al op?

Geen lekje in een slangetje aan de inlaat kant?

Hondatje DTXI (0), 13 jaar geleden

ja deze zat der toen ook al op heb alleslangejtes na gelopen maar nix aan scheuren kenne vinden.
wel van een vacuum ding boven op maar deze ook vervangen.
1 klep moest afgesteld worden(eerste cillinder inlaat) rijd wel iets beter. de rest stond netjes
we hebbe stationair schroef iets lager gezet maar dan gaat alleen me toeren naar 700 staat nu netjes op 900 a950
Houd kleine beetje met lage toeren tot boven de 2 a 2,5 duizend dan trekt deze snel weg (klopt met apk hoge toeren Co)

is der ook iets met electriche gedeelte van carbuteur waar je mee ken knoeien???? (APK station had over stationair regelaar en of me gasklepposietiesenor) maar na vervange ouwe carb had die het zelfde met nieuwe die der op zit.

Ken je nog iets van een benzinedrukregelaar der tussen doen om benzin af te knijpe.

Als een te rijk mengels heeft lijkt mij het een oplossing maar weet niet zeker.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter; probeer met wat luchttoevoer aan de inlaat het CO naar beneden te krijgen. Zorg er wel voor dat dit vlak achter de gasklep de motor binnenkomt zodat alle cilinders er wat aan hebben. Maak een T aansluiting in een vacuumslangetje die je naar behoefte kan knijpen. De lucht moet wel vanuit het luchtfilter komen. Knutsel wat in elkaar . Groeten.

Hondatje DTXI (0), 13 jaar geleden

Wat als ik me ECU ga resseten en ken je deze ook uitleze van een Honda civic 1992 1.5 DXI

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Peter is ook de olie in het carter vervuilt met benzine ? Lambda getal is goed maar net op de grens van te rijk.
Controleer ook of er lekkage is bij het uitlaatspruitstuk ,Zwarte sporen zijn al voldoende om het mengsel al rijker te maken door de zuurstof die daar naar binnen komt. Succes.

Hondatje DTXI (0), 13 jaar geleden

Bij me olie vervanging vond ik geen bezine ik heb nog ouwe olie er van staan dus k ga dat nog even na kijek ik heb me uitlaatspruit stuk der af gehaald en daar geen zwarte spore gevonden. Met der op zetten en rijde (duizend kilometer) ook geen sporen gevonde (wel was me kleppe deksel op) deze gemaakt dus me blok schoon spuiten en weer even kijken

Bedankt voor de tip ik ga alles na kijken

Kan het ook zijn bij me inlaat spruitsuk iets lek zijn>?? of hoor je dat ook ik wel is als k in ze vrij gas geef veel paar keer hoor je plof in me carb Heb wel mpfi injectie

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Spruitstukken scheuren ook vaak ... Bekijk alles goed. En daarna meten of de sensor bij stationaire loop ook een wisselende spanning geeft, is die in ieder geval goed. Doorgaan.

Hondatje DTXI (0), 13 jaar geleden

okay naja k heb me afstelling van me onsteking rotor veranderd en dat sgeelt al heel veel met op trekken ( lagen toeren) tot 1500 en dan trket ie netjes op. morgen naar garage om te kijken of alles weer goed is jullie horen het

Hondatje DTXI (0), 11 jaar geleden

oplossen is gevonden.
De lamda sonde zat op 2 cillinders. Dit veranders door net aan 10 cenitmeter naar benden geplaats. Auto liep als een zonnetje en kwam lachend door de keuring.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Goed dat je jezelf kon redden .!!!! Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.