wie kan mij helpen,
ik heb een civic dxi/u9 uit 1992 en geeft alleen nog maar problemen sinds de aanschaf.
nu gaat tijdens het rijden het lampje branden van de motor (oranje). en begint ie in te houden. als je em uit zet duurt het even voor hij weer start (na meerdere pogingen).
wat kan dit zijn heb zelf het vermoeden dat het de bobine is maar weet het niet zeker.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi sander kan je ff kijken in mijn vraag [Civic 1992] Motor wil in eens niet meer starten .. staat onder de jouwe. bij particulieren.
kan je hier ff kijken of je ongeveer hetzelfde probleem heb.
Start die in de ochtend met een koude motor wel in 1 keer zonder problemen en na tijdje rijden niet meer? (of als die in de zon heb gestaan)
heb je al geprobeerd je ECU foutcodes uit te lezen? Zoja welke codes krijg je dan?
Mocht je niet weten hoe je dat moet doen zeg het dan ff dan leg ik je het uit. mocht je het wel weten vermeld hier dan eventueel de codes die je krijgt want daar hebben de mensen hier ook eventueel meer aan.
ik heb de ecu wel gevonden maar ik weet niet zeker welke stekker ik door moet lussen er zit achter het handschoenenvak een grote groene stekker is dat em soms?
groet sander
19 jaar
nee die groene stekker is het niet nee
je moet ff goed kijken bij die kabelboom daarachter.
daar moet dit plugje zitten (ff copy & paste in nieuws schermpje)
http://www.unicomplex.nl/plugje.jpg
Vervolgens zet je je sleutel op Stand 2 (niet de motor starten)
dan zal je 1 heelkort knippertje zien.
vervolgens gaat die zijn ECU uitlezen en blijft alle codes constant herhalen.. bijvoorbeeld
Startknippertje... Lang lang kort kort kort (pauze van 1-2 seconden) lang kort kort kort kort (pauze van 1-2 seconden) en dan begint die weer van voren af aan (als het er 2 zijn)
dit is dus code 23 en code 14 (lange knipper = 10, korte knipper = 1)
Stel je heb alle genoteerd en je wilt weten wat ze betekenen.
http://www.unicomplex.nl/ecu-codes.txt
Greetz,
Bob
19 jaar
hee bob,
het is gelukt ik heb em uitgelezen en hij geeft foutcode 4, 8 en 16, dus ik denk dat ik naar de garage moet want er is iets met de injector denk ik. kan ik trouwens de ecu zelf resetten en zo ja waar bevind die zich volgens mij is dat het kastje (zwart) achter het handschoenen vakje.
19 jaar
nog bedankt trouwens voor de goede uitleg.
gr sander
19 jaar
4 = BDP - sensor. (Bovenste Dode Punt)
8 = BDP - sensor (Bovenste Dode Punt)
16 = Verstuivers (behalve 1,6 L zonder kat.)
zegt het dus al... een storende sensor. maar ff een vraagje hierover. als dat lampje niet brand houd de motor ook niet in ?
hetzelfde wat ik dus ook heb die verstuivers die moet ik ook ff laten vervangen. (komt mischien dat inhouden ook van)
Start die ook moeilijk als de auto tijdje in de zon heb gestaan? of alleen maar na een tijdje te hebben gereden?
19 jaar
ik heb vandaag de ecu gereset en opnieuw de fout uitgelezen.
alleen nog foutcode 8 bdp sensor.
heb de verdeelkap eraf gehad en de axiaale speling gecontroleerd.
die is nogal fors naar mijn mening denk 0,05m/m
er zat ook wat bruine aanslag in de behuizing en wat olie (misschien contactspray van de vorige eigenaar?)
het vreemde is dat de storing pas optreed na even gelopen te hebben en als ik em uitzet doet ie hte ook gewoon weer.
of als ik em wil starten wil ie ook wel eens weigeren als de zon erop gestaan heeft maar ook dan doet ie het soms weer wel.
als het mm lampje gaat branden dan komt ie met de toeren ook niet meer boven de 4000.
heb het brandstof relais opnieuw gesoldeert
weet ff niet meer waar ik het moet zoeken deze auto heeft al bakken geld gekost en er is nog meer mee ben echt opgelicht door die autodealer ga er niet weer bakken geldt insteken!.
hoop dat jullie mij er een beetje doorheen kunnen loodsen.
gr sander
19 jaar
hee bob,
ja hij begint eerst in te houden dan komt de melding pas
gr sander
19 jaar
met motor gedeelte kan ik je helaas niet zo ver helpen omdat mijn kennis daarvan nog zeer beperkt is. het is even afwachten wat andere mensen op het forum zeggen want ik weet het even niet :(
en ik zeg liever niks dan dat ik iets totaal verkeerd zeg wat je alleen maar geld kan kosten (als het verkeerd is)
19 jaar
in ieder geval bedankt bob voor je hulp je hebt wel geholpen een paar dingen uit te sluiten
gr sander
19 jaar
het soms wel en soms niet willen starten als die pal in het zonnetje heb gestaan kan de brandstofpomprelais zijn. dan kan je snel achterhalen. Als je in je auto stapt. (die bloedheet is) en je zet de sleutel in stand 2 en ff wacht. Je ziet dan het dashboard lampje oplichten. Je hoort een geluidje van onder de motorkap en zodra het lampje uitgaat dan hoor je een klik.
zie je alleen maar dat lampje en hoor je niet dat pomp geluidje en de klik op het eind dan is het je brandstofpomprelais. hoor je dat allemaal wel en hij start nog niet. dan is het idd je ontsteking o.i.d.
ps. mocht het dat zijn. koop dan niet meteen een nieuwe want zo'n ding is nogal prijzig. terwijl het ook heel simpel te verhelpen is. ik heb het voor mijn civic DXi ook gedaan en scheelt je een hoop geld.
de handleiding kan je hier vinden :
http://www.civicclubholland.nl/technisch...
tip : schroef eerst de 3 schroefen van het kapje los onder je stuur (dan kan je er makkelijk bij) het brandstof relais zit links van je zekeringplankje
19 jaar
weet het had het brandstofrelais al gesoldeert.
ik weet zeker nu dat het de onsteking is en ga em proberen te repareren door er een nieuwlager in te zetten.
gr sander
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar