onderdelen die reeds vervangen zijn brandstofrelais, massakabel,
boordcomputer, brandstoffilter
doorgemeten injectoren en kabels
storingsmelding komt, na reset, ongeveer 120 kilometer weer terug, daarna houdt de auto continu in,is in save stand gevallen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ECUCODE 16 = Verstuivers (behalve 1,6 L zonder kat.)
Heb je die al eens laten vervangen of naar laten kijken?
volgens autobedrijf zijn de injectoren doorgemeten was niets mis mee volgens hun??????
bedankt voor reactie, als je nog een ander idee hebt hoor ik het graag van je.
heb het zelfde soort probleem als jij, kijk de ontsteking maar eens na of je teveel speling hebt op de rotor heb het vermoeden dat het daar zit namelijk.
heb je ook het probleem als het lampje mm gaat branden dat je niet meer boven de 3500 toeren uit komt.
gr sander
19 jaar
Hij is net gereset moeten nu eerst weer 120 km ongeveer rijden voordat hij gaat branden,de motor valt dan weer in save stand dit is waarschijnlijk de reden dat je niet meer boven de 3500 toeren uit kunt komen, maar we gaan dit zeker ook eens proberen.
We gaan ook de rotorspeling eens nakijken,was dit bij jou de oplossing van je probleem ???????
bedankt voor je reactie, laat even weten of het bij jou opgelost is.
ik ga het maandag hopelijk oplossen.
ben al op pad geweest voor een nieuwe ontsteking maar die bedragen zijn belachelijk terwijl het om een lagertje van 5euro gaat.
ik ga naar een revisie bedrijf die lagers vervangt bij startmotoren en dynamo's.
dan kijken we of we er een nieuw lager in kunnen persen.
ik heb gemerkt dat als de motor in een laag of hoog toerental gaat draaien dan gaat de rotor resuneren en krijgt ie een onregelmatige onsteking, maar waarom die foutcode 16 snap ik niet die kreeg ik ook.
maar omdat ik last kreeg van knallen in de uitlaat wist ik dat het de ontsteking was en zo ben ik gaan zoeken.
het enige afwijkende wat ik vond was die speling op de rotoras en dat mag absoluut niet.
ik laat het weten als het gelukt is met dat lager.
want ik vind niet dat er 305,-euro ex. neergeteld moet worden voor zo'n klein defect
gr sander
19 jaar
het is trouwens een kwaal van honda dit specifieke probleem met de ontsteking.
19 jaar
het probleem is opgelost ik heb een nieuw kogellager erin gezet
en er zijn geen problemen meer.
als het lager stuk is krijg je speling op de as en de beide bdp sensors zitten in de behuizing van de onsteking en die geven foutcode 4,8 en 16 omdat die geen goed signaal krijgen en tevens krijg je een slechte ontsteking.
als de as teveel gaat slingeren (voornamelijk bij laag toerental)gaan de rotor en de contacten er ook aan.
gr sander
19 jaar
he sander als de motor gereset is kon jij dan ook eerst 120 km
rijden voordat het lampje weer begon te branden, ik hoop dat jouw probleem opgelost is ik ga zeker de speling eens controleren
bedankt voor je reactie
nee had ik geen last van was onvoorspelbaar maar de motor viel zeker in storing bij een lager toerental dan 1500 of boven de 4000 maar was niet afhankelijk van een aantal km.
gr sander
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar