hoi hallo ik ben sinds ander halve maand de trotste eigenaar van een Civic 1.5DXi
nu heb ik een probleem waar ik niet echt zo happy mee ben. hij starte normaal altijd prima. ik doe sleuteltje derin draai hem om ik hoor bij mijn injectie druk opbouwen ofzo. zodra dat klaar is gaat lampje uit (1 seconde ofzo) en daarna start ik netjes de motor. maarnu ik hoor geen geluidje. lampje gaat wel uit maar motor wil niet starten (zelfs niet met gas bijgeven of whatsoever)
nou heb ik wel het 1 en ander gehoord hoe ik die sensor kan uitlezen door dat plugje wat bij mijn ecu, achter handschoenenvakje zit een plugje met 2 pooltje, die te verbinden zodat via het lampje in mijn dashboard foutcodes kan uitlezen. De kleurcodes van de draden die op internet staan kloppen niet en ik weet nou niet zeker of het het goeie plugje is.
weet iemand wat dit kan zijn ,mijn pa zegt dat het de bezinedrukpomp ofzo is. zoja is die makkelijk te vervangen? want ik kan nu niet naar de dealer rijden of ff naar de garage, omdat die niet start.
ook heb ik een niet echt hinderlijk probleem dat die soms inhoud bij het accelereren, niet veel maar af en toe hikjes.
laatste vraag is. wat is de maximum rpm die je toch echt moet aanhouden met een motortje wat 150.000 gelopen heeft. mijn broer trapt hem heel vrolijk door tot de 6200 toeren maar ik kan me indenken dat een 1.5DXi motor met 150.000 op de teller het toch niet prettig vind om 6200rpm te lopen of heb ik het daar mis?
welke hulp er ook geboden kan worden GRAAG,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inmiddels vanochtend nog een keer geprobeerd te starten nadat ik het een en ander had gelezen op honda forums. het kan mischien ook het relais en/of zekering zijn van het systeem dat slecht contact maakt. allemaal (3 gevallen die ik had gevonden) zeiden ze dat het ik snachts rond 3 moet proberen of anders smorgens vroeg als het nog erg vochtig is buiten.
ik heb dat zonet uurtje geleden geprobeerd en hij start inderdaad. ik hoorde ook het geluidje weer bij de injector.
Mocht iemand weten hoe ik die code nog kan uitlezen want dan kan ik dat hier ook posten.
Met vriendelijk groet,
een Honda liefhebber
Er zitten 2 stekkers, een twee- en een driepolige. Je moet de tweepolige doorverbinden. De driepolige zeker niet!!!! Vervolgens moet je kijken naar het motorlampje op je dashboard. De tientallen worden weergegeven door lange knipperingen en de eenheden door korte knipperingen. Dus lang-kort is 11, lang kort-kort is 12, 3 keer kort is 3 enzovoort. Als er meerdere foutcodes aanwezig zijn komen deze na elkaar.
Deze heeft wel andere kleurcode als beschreven op honda-tech forum of maakt dat niet uit?
[Edit]
Toch ff geprobeerd en hij geeft Code 16 - "Verstuivers"
en ik denk toch dat ik ergens iets van een relais ofzo moet vervangen. maar waar kan ik die vinden? ik zoek de relais en/of zekering van de brandstofpomp
want nu staat auto pal in zonnetje en hij weigert te starten (hoor ook geluidje niet meer bij de injectie)
* Dus is dit gewoon het relais wat ik moet vervangen?
* Verstuifers hoe duur kost dat grapje? en kan ik dat eventueel zelf?
* Wat is de max rpm van Honda Civic DXi 1.5 motor die je moet aanhouden met motortje wat verder nog prima loopt met 150.000 op de teller.
19 jaar
Heb je toevallig een motornummer voor me? Het is iets als: EG of EH. Als het goed is heb je twee stekkers. Een twee en een drie polige stekker. De stekker die je laat zien is twee polig en voor zover ik kan zien is hem dat ja. Ik heb hier verder geen kleurcodes, maar kijk op AutotTools. Dat geeft hij hier aan. Heb je wat meer gegevens zoals motornummer precieze bouwdatum? De prijs van verstuivers kan ik hier niet zien. Foutcode 16 geeft inderdaad aan: geen of onjuiste werking van de injectoren.
net weer geprobeerd te starten... geen geluidje... 1e keer compleet niet starten. 2e keer na 2 sec ofzo. denk toch ergens een relais ofzo. auto was bloedheet ongeveer 40 graden ofzo. heb trouwens ff goed gekeken bij ruimte achter handschoenenvakje maar kan niks vinden van een 3 polige stekker. misschien dat ik het gewoon over het hoofd zie maar ik kan in iedergeval die codes uitlezen en das het belangrijkste.
op label staat
EG4
D15B2
ps. rooie begint pas bij 6500 dus die 6200 kunnen zeker helemaal geen kwaad? (heb geen oranje zone)
19 jaar
In principe moet je gewoon zorgen dat de toerenteller niet in het rood komt, deze auto heeft 66 Kw bij 6000 toeren. De auto heeft 150.000 km gelopen, dat valt best mee, je kunt er gewoon mee rijden, je hoeft wat dat betreft niet voorzichtig te zijn, ja mag ook best doortrekken. Welk relais je eventueel moet vervangen, als het dat is, durf ik zo niet te zeggen helaas.
ik ga vanmiddag of morgen proberen die relais te hersolderen.
dus ik ga dat relais gewoon proberen want weet zeker dat het niet aan de motor ligt maar aan elektrische gedeelte. die verstuivers laat ik gewoon bij de eerste volgende beurt vervangen maar dat heeft niet zoveel impact op het starten. (en heb er alleen maar beetje hinder van vanaf de 1500 tot 4500 rpm daarboven heb ik er eigenlijk niet zo last van.
zodra het probleem opgelost is meld ik het hier. zoniet dan hoor je het gauw genoeg
19 jaar
Relais had idd wat koude lasnaden of dry joints (of hoe je het ook wilt noemen :)
Nu is de cockpit 48 graden in het lekkere zonnetje :@.
Het relais doet het meteen en hij start ook meteen.
19 jaar
Nou perfect het lijkt opgelost nu dus...succes ermee...
thanks ;)
voor de verstuivers ga ik denk ik ff langs de garage ipv zelf eraan prutsen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar