close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: LGP Problemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Auto : Honda Civic (Hatchback) 1.5 DXi E2, Motorcode D15B2, Bouwjaar 1995 (Type 1992-1995), AG DGc LPG G3-installatie.

Hallo,

Ik heb al enige tijd problemen met mijn LPG systeem en bij al bij verschillende garage geweest (en heeft al het nodige gekost) en ze komen er gewoon niet uit, en aangezien mijn auto bijna gekeurd moet worden moet het probleem toch wel grotendeels opgelost zijn wil deze door de keuring komen.

Mijn problemen zijn :
- als ik de auto start op LPG (schakelt automatisch over van benzine naar LPG) dan valt de auto uit als deze over is geschakeld naar LPG (zowel koud als warm), dus dan loopt de auto na het starten ook niet stationair (is nodig voor de keuring)

- Als ik eenmaal rijd op benzine en dan overschakel naar lpg dan rijd de auto gewoon goed, maar zodra ik moet remmen en stil sta dan valt de auto uit of blijft heeeeeeel erg laag in de toeren. Als de auto toch aanblijft en ik een tijdje stil sta dan loopt het toerental wel op, en kan ik enigszins normaal wegrijden, maar als je 1x gas geeft zonder wegrijden dan valt de auto uit. Aangezien je vaak niet zolang staat als nodig is moet ik spelen met koppeling en gaspedaal om enigszins fatsoenlijk te weg kunnen rijden omdat deze laag in de toeren zit.

- Wat de auto op LPG ook doet is dat bij +/- 1500 -1700 toeren en lager (eerst lag dit hoger +/- 2000 maar een collega van mij heeft een condensator vast gesoldeerd en toen reed de auto iets beter) de auto inhoud en traag reageerd. Dus als je onder dat toerental gas geeft reageert deze niet gelijk en moet je veel gas geven om te kunnen rijden. Dit is heel vervelend rijden.

Als op bijv. de snelweg rijd en je schakelt over naar LPG dan kun je gerust de hele weg probleemloos rijden toch je snelweg af gaat dan krijg je probleem 2 (meestal blijft de auto aan maar het wegrijden is dan wel vervelend).

De verdamper is pas gereviseerd, dat hielp toen voor een deel van mijn problemen destijds maar bovenstaande klachten heb ik nog overgehouden.

Ik moet er wel bij zeggen dat na het reviseren de computer opnieuw ingeleerd is en dat dit ook niet helemaal goed ging, waardoor weet ik niet. Dus misschien hebben mijn problemen hier wel mee te maken. Of misschien een nieuwe computer maar bij elk bedrijf waar ik ben geweest hadden ze niet het juiste type (AG DGc 58650, Software 271836 (28/05/98) volgens computerhouder) om dit te testen, en is een duur geintje om een nieuwe te kopen om te testen en te zullen zien dat dit niet het probleem is!

Misschien ook wel belangrijk om te weten : ik heb 1 1/2 jaar geleden een andere motor er ingezet (lang verhaal koppakking en verkeerde montage door garage) , toen had ik geen problemen op LPG en daarna ook niet. Maar toen begon het met koelvloeistof verbruik, kwam door verdamper, en daarna dit. Iemand vertelde mij misschien de lambda maar ik heb een andere goedwerkende geprobeerd en dat was het ook niet.

PS Op benzine rijd de auto gewoon goed, geen klachten.

Weet iemand misschien een oplossing of oorzaak voor mijn probleem?

Bij voorbaat dank

Gr Bob

Geplaatst door

B-Hard (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de auto op benzine goed rijdt en het benzineverbruik normaal is, kun je een hoop uitschakelen, zoals de lambdasonde.
In dit geval zit het toch echt in het gas-systeem. Als het inleren van de gas-computer niet helemaal goed ging (of bedoel helemaal niet ging?) dan zou ik daar beginnen.
Eerst maar eens een gas-specialist vinden die dit wel kan. Blijft de lpg-computer wiegeren om in te leren dan ben ik bang dat deze kapot is.
Misschien is die dan nog te repareren via actronics, maar die werken alleen vor bedrijven, niet voor particulieren heb ik gehoord.

oldford 0
badge

14 jaar

bedankt voor je antwoord, ik heb zelf het idee dat het in de computer zit. Zoals ik het begreep leert deze wel maar iets gaat er niet helemaal goed moet die instellen die hij leert wat weet ik niet precies omdat ik er geen verstand van heb. Weet jij (of iemand) anders een specialist voor gas computers?

bedankt

B-Hard 0

14 jaar

Ik heb je verhaal maar even vluchtig gelezen, maar misschien heb je hier wat aan (zie onderste post)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ook een DGC-systeem dat haperde.

Groet Reinier

rizzlar 0

14 jaar

Hoi

De verdamper is pas gereviseerd ? is het niet een compleet nieuwe ?

Hoe is het met de stappenmotor is deze ook vervangen / los geweest ?

afstelling kleppen ?

Wij hebben gewoon een test computer liggen voor dgc met een bepaald type Honda software er op zo kunnen wij wel altijd testen of de auto met wisselen van de computer de auto goed rijd .

komt ook wel vaak voor dat de dgc computer geen lambda waarde leest / ziet maar dat kan je dus alleen zien als er een tester op de dgc computer word aangesloten .

meestal als de computer niet goed is ontstaan er start/ afslaan problemen, maar inhouden zit meestal toch in de verdamper / stappenmotor, labda .

leg de massa kabel van de dgc computer is aan de min van de accu , wil ook nog wel is wonderen doen . (vuile massa)

Hondapro 0
badge

14 jaar

[quote=rizzlar]Ik heb je verhaal maar even vluchtig gelezen, maar misschien heb je hier wat aan (zie onderste post)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ook een DGC-systeem dat haperde.

Groet Reinier[/quote]
Bedankt voor je reactie ik heb gekeken zitten wel dingen tussen die ik kan proberen alleen hebben ze niet precies hetzelfde probleem dus weet nog niet of het gaat helpen, toch bedankt

[quote=Hondapro]Hoi

De verdamper is pas gereviseerd ? is het niet een compleet nieuwe ?

Hoe is het met de stappenmotor is deze ook vervangen / los geweest ?

afstelling kleppen ?

Wij hebben gewoon een test computer liggen voor dgc met een bepaald type Honda software er op zo kunnen wij wel altijd testen of de auto met wisselen van de computer de auto goed rijd .

komt ook wel vaak voor dat de dgc computer geen lambda waarde leest / ziet maar dat kan je dus alleen zien als er een tester op de dgc computer word aangesloten .

meestal als de computer niet goed is ontstaan er start/ afslaan problemen, maar inhouden zit meestal toch in de verdamper / stappenmotor, labda .

leg de massa kabel van de dgc computer is aan de min van de accu , wil ook nog wel is wonderen doen . (vuile massa)[/quote]
Bedankt voor je reactie.

Mijn verdamper is niet nieuw maar echt gereviseerd. Ik geloof niet dat de stappermotor is vervangen maar er is wel naar gekeken.

De afstelling van de kleppen zou ik niets over durven zeggen, als dit niet goed is zou je dit dan ook moeten merken op benzine???

dat van de massa kabel / accu kan ik wel proberen. hoe kom ik er achter als het de lambda is, waar moet ik dan op letten want heb er nog een liggen dan kan ik eventueel die proberen.

deze zaterdag word er nog gekeken naar mijn gasysteem, mocht het zo zijn dat het dus een computer probleem is wat zijn de mogelijkheden met de test computer en waar zitten jullie voor een eventuele test. Kan het zo zijn dat het aan de solderen ligt van de print van de computer en hoe kun je deze het beste solderen, dat wil ik ook een poging wagen.

bedankt,

B-Hard 0

14 jaar

Vandaag bij Kees in Helvoirt geweest en mijn probleem is opgelost op 1 ding na en daar zou ik graag nog een oplossing voor hebben.

Het enige wat er nog mankeerd is dat de auto op lpg bij stationair lopen na een seconde of 15 een te hoog co uitstaat en verkeerde lambda waarde aangeeft. In de hoge toeren is dit niet. Bij stationair gaat het dus goed tot na die 15 sec, ik weet niet precies wat maar dan blijft er iets hangen om het zomaar te zeggen waardoor het probleem ontstaat. Dit ligt niet aan de stampenmotor!!!

Weet iemand daar een oplossing voor?

bedankt.

B-Hard 0

14 jaar

Weet je zeker dat je auto niet op zowel benzine als LPG tegelijk loopt wanneer alles hapert of inhoudt?
Trek de stekkers eens van je benzine injectoren af. Dan kan je al weer wat uitsluiten.

rizzlar 0

14 jaar

Op dit moment houdt de auto niet meer in en hapert er ook niets, het enige wat er nog is dat er iets blijft hangen bij een bepaalde stap op stationair waardoor de co uitstoot te hoog is en de lambda te laag. Het ligt niet aan de stappenmotor want er is een nieuwe opgeweest en er veranderde niets. Dit is niet in de hoge toeren. dus ik weet niet of jou idee helpt hiervoor dat misschien de uitstoot te hoog kan zijn door wat jij zegt.

Graag hoor of iemand een idee heeft waar dit aan ligt en eventueel een oplossing heeft

bedankt,

B-Hard 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.