gisteravond is mijn motor oververhit geraakt. Ik rij normaal gesproken redelijk door, maar heb gisteren juist erg rustig gereden. ik had gezien dat als ik stilstond er vrij veel rook (/stoom?) uit de uitlaat kwam, maar dacht dat dit misschien door het koude weer zou komen. op een gegeven moment was binnen 3 minuten de temperatuurmeter van normaal (ongeveer 1/5 van de meter) gestegen tot de maximale stand (binnen de bebouwde kom, dus is niet hard mee gereden). ik heb de auto direct aan de kant gezet en de motorkap opengetrokken: alles rondom mijn koelwater-reservoir was nat en stond te sidderen en te sussen. het was te donker om te zien hoeveel koelvloeistof er nog in zat.
ik heb (tot gisteren) geen problemen gehad of opgemerkt die aanleiding hiertoe zouden kunnen geven.
kan iemand mij a.u.b. de mogelijkheden vertellen, en het liefst te beginnen bij de problemen die (redelijk) goedkoop/makkelijk op te lossen zijn aangezien ik jammer genoeg niet de oudejaars-loterij heb gewonnen. ik ben geen automonteur maar met een beetje uitleg wil dit ik graag (voor zover mogelijk) zelf oplossen.
m.v.g.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ga maar uit van een koppakking, gezien de hoeveelheid stoom uit je uitlaat.
ik heb het laten nakijken en was inderdaad de koppakking.
Door de combinatie van problemen (achteruitrijlicht, compleet lekke uitlaat en lekke band) en nu dit
heb ik besloten de auto naar de sloop te brengen.
Toch bedankt;)
m.v.g.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar