De wagen gaat steeds in noodloop,
na de ecu te hebben uitgelezen heb ik volgende fout: Raildruksensor spanning te hoog.
Nu dit is een duur onderdeel want het kan niet appart verkregen worden,wel compleet met rail.
De vraag is of nog iemand dit al gehad heeft,of een gedacht daarvan?
Deze motor zou ook in een opel zitten,maar ik weet niet welke.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
he V,als bij t uitlezen een bep.sensor aan de ''bel'' trekt wil t niet zeggen dat deze per se stuk is ,t kan heel goed zijn dat de voorwaarden waaronder hij moet functioneren niet binnenskaders zijn.In dit geval gaan mijn gedachten uit naar je br.stoffilter,hoe lang zit ie erop(in km's )en evt. misschien je verstuivers c.q. injectoren
vlgs mij zit deze motor in bep serie astra 1.7....ben hier echter niet zeker van
m.vr.gr. G
Vandaag heb ik de injectors getest---> Oke ,en nieuwe brandstoffilter geplaatst.
Nog altijd hetzelfde probleem.
kan zijn dat je hogedrukpomp de druk niet kan laten zakken, heb ik enkele weken gelden meegemaakt met een peugeot 1.4 hdi... kwam ook als storing "raildruksensor, druk te hoog".
maak eens een ritje met diag apparaat en kijk wat je raildruk doet. hou ook de opbrengstregelaar van de hogedrukpomp in de gaten. als de druk moet zakken (minder gas geven) moet je dit direct zien aan beide...
Ik heb nu ook de fout: circuit turbolaaddruk te hoog.
Deze heb ik teruggevonden bij rubriek opel.
Er zijn verdacht veel gelijkenissen:
Wagen trekt minder + gaat in noodloop. Wanneer we het contact afleggen is alles terug normaal, maar we krijgen enkele foutcodes.
Probleem begon met storing P1105 - circuit barometrische druksensor. Ik heb barometrische en atmosferische druksensoren vervangen. Na 3 weken terug een 2de storing P0105 - circuit turbodruk. Alle darmen inlaatsysteem gecontroleerd (secundaire lucht).
Ik heb tevens de klemmen van luchtslangen, inlaat en laadluchtsysteem, wate-gate op turbo en buitenkant turbo (geen roet) gecontroleerd. Stekkers gecontroleerd op corrosie.
Na 4 weken 3 storingen P1105 + P0105 + P0100. Ik heb de luchtdebietmeter vervangen.
Nu na 3 weken terug dezelfde 3 storingen.
Weet iemand raad?
Alvast bedankt
Universeeltje
Offline
Rapporteren
#2 5 oktober 2008 19:39:22
meester karel
Professional
Echte naam: marcel
Geregistreerd: 16 september 2008
Berichten: 7
E-mail Re: opgelost p1105 en p0105Corsa-C 2004,Corsa-C Combo 2005,Astra-G 2003...2004,Astra-H 2004,Meriva 2004 Z17DTH,Z17DTH,Z17DTL,Z17DTL| Z17DTH,Z17DTH geen
Klacht: Vermogensverlies, motor draait niet boven 3000 1/min en SVS-lamp brandt, FC P0105 opgeslagen.
Oorzaak: Trillingen aan kabelboomstekker vuldruksensor veroorzaken contactproblemen.
Productie: Vanaf motornr.: 1126120, (04.10.2004) wordt een verbeterde kabelboomstekker laaddruksensor in de productie gebruikt
probeer dit eens?
Offline
Rapporteren
#3 2 december 2008 20:42:53
universeeltje
Professional
Woonplaats: west-vlaanderen
Geregistreerd: 29 januari 2005
Berichten: 54
E-mail Re: opgelost p1105 en p0105Hallo,
Ik heb dit gedaan en het probleem is opgelost.
Nu al enkele weken alles in orde.
Bedankt!
Nu, waar bevind zich de kabelboomstekker laaddruksensor?
Volgens mij gaan er nu 2 dingen door elkaar. Jij het railpressue te hoog, dus een te hoge druk in je common-rail. Dat van die Opel is ook bij de Honda niet onbekend, maar komt doordat de schoepverstelling van je turbo niet meer goed werkt (roetafzetting) en de turbo-druk te hoog oploopt. Resultaat in beide gevallen is wel gelijk, nl. noodloop ter bescherming van je motor. Jouw probleem lijkt te zitten in de hogdrukpomp.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar