close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Olieverbruik Hoog: 1op 800

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15B2

Hallo om een verhaal kort te maken, effe een aanvulling

Wat ik al heb gedaan om het probleem proberen optelossen is het volgende.

Vloeistoffen ververst Motorolie + Filter, V bak olie ververst, Koelvloeistof ververst en goed ontlucht 2 x gedaan.
Onsteking Basis in orde gemaakt.
Is al 3 x afgesteld alleen ik heb geen vervroeging in mijn civic Dealer zei is niet persee nodig.
Bougies vernieuwd, Bougiekabels vernieuwd, Verdelerkap vernieuwd, Rotor vernieuwd. Dus dat is ook goed.

Slangen

Vacuum slangen zijn vernieuwd en gecontroleerd tevens de Rembooster slangen en klep.
EACV klep schoongemaakt 2 x, andere stekkers ingespoten met Contactspray.

Kleppen gesteld.
Gecontroleerd alles op Vacuum lek met remreiniger.
Brandstoffilter vernieuwd.

Effe verder met mijn verhaal...

IK heb eens gehoord van controleer je carterventilatie eens en blijkt dat mijn carterslang ramverstopt was en Potdicht.
Ik heb dus meteen de PCV klep gechekt en mee gerammeld, hij maakt geluid dan is het goed zegt men .
Effe in wasbenzine gelegd .
Carterslang nieuw gekocht en gemonteerd.

Wondermiddeltjes geporbeert !
Forte toevoegingen geprobeert de 3 bekende Flesjes heb ik gedaan 20 minuten motor laten lopen.
afgedaan en nieuwe olie Toegevoegd Castrol. Heeft niets geholpen,
Eergisteren maar overgestapt naar Wyns super charge erin gedaan. En fles injectie reiniger.
Het helpt allemaal niet ,ik wordt er beetje moedeloos van.

Bougies zijn niet zwart absoluut niet!

ik heb gisteren de dagteller op 0 gezet heb er 400 km meegereden er is nu alweer van volle fles Castrol 1 liter wat ik er precies in heb gedaan tot Max Streepje weer 45 % op oftewel weer bijna 0.5 liter verbruikt op 400 KM
Hoe rijd. ik redelijk braaf 120 a 135 ongeveer toerenverbruik tussen 2500 en 4000 in.

Als iemand mij nog wat ken helpen graag want dit is niet leuk.
is beetje als Groningen Maastricht op en neer 1 liter olie verbruik.
hoe is de benzien verbruik nou erg zuinig 1 op 16 haalt hij wel.
Gisteren getest 118 km gereden verbruik 7 liter precies.

Bedankt is alng verhaal ,maar hopelijk kom je er uit.

Geplaatst door

frank7 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een erg onduidelijk verhaal, als je het mij vraagt.

Relevantie informatie is genoeg.

koelvloeistof verversen voor olike verbuik heeft geen nut.

lekt de motor olie? Of is het blok droog?


verbruik kan meerdere oorzaken hebben, slechte klep seals. olie schraap veren

is verder Droog .

die informatie zet ik erneer om te laten zien dat ik wle onderhoud heb gedaan en de basis is de belangerijkste stelregel.

Die moet in orde zijn , als je problemen hebt.

lekt niets bij bouten en Aftapplugs

Update bougie kleur net gekeken wit zelfs armpje is wit

frank7 0

14 jaar

Beste Frank,

Vroeger kwam het regelmatig voor dat er veel olieverbuik was, Oorzaak: Olieschraapveren zaten vast
Een paardenmiddel wat toen veel gebruikt werd was: 3 tot 4 liter diesel op een volle tank benzine en deze tank leegrijden op lange afstanden.
Bij het rijden komt er wel wat meer rook uit de uitlaat maar de diesel verbrand niet en weekt de koolaanslag van de oileschraapveren los en de veren gaan weer goed werken.
Probeer het maar eens het is niet schadelijk voor je motor en hij wordt van binnen brandschoon.
Ik zelf heb ook een civic van 91' en uit voorzorg doe ik dit eens in de 50.000 km, heeft inmiddels 270.000 km gelopen en geen olie verbruik.
Ik hoor het graag van het resultaat

vr.gr.
honda-men

honda-men 0
badge

14 jaar

hy man

ik heb andere vraag voor je, als ik de auto strart dan gaat hij meteen al met de toeren op en neer en is hij al beetje aan het zoeken, omhoog en beetje omlaag omhoog en beetje omlaag, en als ik dan zeg maar 1 km heb gereden en moet stoppen voor stoplicht of egaal wat dan is het effe extreem en meestal valt hij dan uit.

Omdat de toerentellerwijzer dan onder de 300 toeren komt en dan het door een of andere omstandigheid niet ken opvangen.

als ik hem dan start loopt hij weer, of er niets aan de hand is.

dus nogmaals

Bij koude start en soms lange rit wilt hij niet meer blijven stationair lopen hij schiet dan van 400 toeren naar soms 1600 weer maar nu zakkend omlaag tot hij bijna weer uitvalt 200 toeren en dan als een pijl schiet hij weer omhoog tot 1700. dat herhaalt zich meestal 2 x en dan valt hij weer uit.

Ontstekingsmodule heb ik verwisselt met nog 3 andere maar probleem blijft aanwezig.
Trouwen sals de toerenteller op en neer gaat bij stlstaan gaat het MOTORGELUID MEE MET DE TOEREN!!

bij ontstekingsmodule is dat meestal niet het geval en blijft motor normaal toerental lopen dacht ik.

Het enige wat ik ken bedenken EACV klep maar die heb ik al 3 x schoongemaakt.

Enige wat het ken zijn is dat hij defect is of Membraam vastzit erin.

Vacuum denk ik ook nog aan , al heb ik al 2 spuitbussen gebruikt met remreiniger om te chekken. niets
van dat alles heb al veel slangen verwisselt.

Mischien ken je er wat mee anders stuur me effe PM.

ik heb geen Foutcode de ecu is de orginele wat erin hoort.


bedankt Frank

frank7 0

14 jaar

Beste Frank,

Waarschijnlijk is de oorzaak valse lucht via het inlaatspruitstuk, dit komt wel vaker voor.
Wanneer je auto dit doet, spuit er dan eens wat remmenreiniger op de aansluiting van inlaatspruitystuk en cilinderkop.
Als er verschil is in toeren of hij gaat beter lopendan is je inlaat spruitsukpakking lek en krijgt hij valse lucht.
Controleer dit eens
Ik hoor het graag

gr.
honda-man

honda-men 0
badge

14 jaar

Nou dat heb ik allang geprobeert hoor.

niets ken overal op spuiten stekkers niks pakkingen gasklephuis niets slangen niets.

Had al veel verandert en vernieuwd
bougies die zijn vernieuwd
verdelerkap is nieuw Rotor nieuw
Brandstoffilter nieuw
vacuum slangen merendeel vernieuwd
kleppen gesteld
Mortorsteun vernieuwd
injectiereiniger
Wyns charger
Forte middeltjes

hij rijd verder als ene trein op de snelweg ook is alleen bij stilstaan.

Rembooster klepje doorgeblazen.
hij is verder erg zuinig 1 op 19.4

en de bougie kleur armpje is wat wit ( je zou kunnen denken te weinig brandstof of te arm)

Nogmaals ik ken je filmpje maken

maar hier niet opzetten, dat had ik al eerder geprobeert krijg ik foutmelding

Mischien op mijn hyves zet kun je het zien.

groeten Frank

frank7 0

14 jaar

Frank een motor van die leeftijd zou ik de klepsteel rubberjes vervangen. Als het een motor is met tuimelaars moet dit te doen zijn . Zorg wel dat je de klepstelen niet beschadigt en eventuele braampjes Waar de spietjes zitten eerst weg neemt om de nieuwe seals niet te beschadigen. Ook bij het monteren alleen een passend pijpje gebruiken en wat olie. Op de geleider drukken is voldoende !!!!!!!Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Probleem opgelost

Bougiekabels vervangen door nieuwe.

bougiekleur begint bij te trekken was eerst wit.

verder olieverbruik is al stuk minder ( maar ben nog bezig met berekeningen maken)

Toerenteller probleem is tot nu toe niet meer voorgekomen naar 100km te hebben gereden,

Ik hou slag om de Arm.

Maar omdat de bougiekleur al beter is en olieverbuik minder is geworden, denk ik dat het te maken , had met bougiekabels. hoe gek het ook klinkt.


bedankt Iedereen.

frank7 0

14 jaar

Vals Alarm .....zooi is er nog steeds ongeloofelijk.
Ik ken doen wat ik wil hij blijft maar raar doen.

ik rijd 250 meter met koude motor sta stil voor kruising ik ken er 100 euro opzetten
en hij begint toeren omhoog te schieten van 400 naar 1500 en weer terug en weeromhoog.


Hij valt soms dan uit , sleutelomdraaien starten en hij loopt weer of niks aan de hand is klote wagen zeg.

ik ken er beter filmpje van maken als ik dat doe.

Wat heb ik al gedaan

nieuwe bougies
nieuwe bougieskabels
nieuwe rotor
Nieuwe verdelerkap
Niewue brandstoffilter
motorolie ververst
Filterververst
EACV klep al 3 x schoongemaakt
Gasklephuis schoongemaakt.
injectiereiniger
Forte middeltjes
Vacuumslangen
Remreiniger gespoten en gecontroleerd niets
kleppen gesteld
Wyns super charge geprobeert
Carterontluchtingsslang vernieuwd
Koelvloeistof vernieuwd
goed ontlucht.
Compressietest gedaan
Ontstekingsmodule 3 x gewisselt

Zucht wordt er moedeloos van .

* dus nogmaals ik start de auto ridj 200 meter of 300 meter op dat momnet is hij dus nog in de Choke fase

of hoe het ook heet.

als ik dan moet stilstaan dan wilt hij niet stationair opvangen, om een of andere Reden zakt hij te diep omlaag en schiet dan echt omhoog Motorgeluid hoor je meegaan.

en als je dan effe wacht dan lost het probleem zich soms vanzelf op en herpakt hij zich weer.

Hij heeft dus vaak moeite om stationair te blijven lopen, doordat hij of op dat moment ergens onderdruk krijgt
of geen Benzien of spanning valt effe weg.

Is ook steeds met koude motor soms met warme. Toerentellerwijzer gaat inelkgeval omhoog en weer wat omlaag.

frank7 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.