Als de motor koud is en je start loopt tie perfect wel wat hoog in toeren maar dat is niet abnormaal.
Echter als die eenmaal warm is gaat tie staan zagen van 1000 toeren naar 1500
Heb gezocht naar lekkage's maar die zijn vooralsnog niet te vinden.
Twijfel zelf aan de lambda sonde of temp sensor.
Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
He Leon
Tzou een ''valse lucht'' kwestie kunnen zijn,soms moeilijk vast te stellen,ik spuit met een spuitbus ontvetter/remreiniger altijd ff over de scheiding van cil.kop en inlaatspruitstuk (ook onderzijde)als ie daarop reageert is t een lekke pakking
m.vr.gr. Geert
Misschien stationaire stelmotortje +gasklep reinigen
Bedankt voor jullie reactie.
Naar valse lucht (lekage) had ik al gezocht maar dat is het niet.
Stationair stelmotor zou het moeten zijn.
Nu heeft deze auto een stationair stelsysteem met aan rechts koelvloeistof aansluitingen en aan de andere kant een magnetisch klepje dat dient als lucht omloopklep. Door het lange stilstaan is dat lucht omloopklepje stroef gaan lopen of vast komen te staan en bleef die open staan als de motor warm werd met als gevolg te veel lucht en zagen.
Hoi
ga je gasklep maar er af halen en goed schoonmaken!!!
en dan vooral de eacv klep das de boosdoener
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar