Honda ACCORD 2.0I: ontstekinig werkt niet

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: F20Z2, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 85

Hallo ik ben Lambert zins kort in het bezit van een Honda accord bouwjaar oktober 1994
2liter benzine motor 210.000 km gelopen.
auto heeft 2 jaar stil gestaan in garage de laatste 7 maand buiten.
auto heeft in die tijd nog 1 keer gelopen om hem naar buiten te plaatsen.
nu, heb ik deze auto overgenomen moet een grote schoonmaak hebben maar goed heb ik er voor over.
nieuwe accu er in benzine er in en starten Helaas start niet.
benzine pomp werkt krijgt ook benzine alleen vonkt hij niet.
kan wel eens voor komen dat verdelerkap en rotor smerig zijn en dat was het ook goed schoongemaakt met schuurpapier.
alles terug plaatsen maar helaas nog geen vonk
nu merk ik ook dat de Alarm lichten en richtingaanwijzer en claxon het ook niet doen.
zekeringen naar gekeken en lijken me goed
wie kan mij helpen heeft de ontsteking ook een reala of zo iets.
ontsteking krijgt wel stroom op die stekker met twee kabels er in.
iemand nog een idee hoe je een bobine moet door meten.

ik hoor het graag als iemand iets weet of een optie heeft

m.v.g. Lambert :like:

bouwmeester

Geplaatst door bouwmeester (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

37 Reacties

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Je hebt een hoofdstroomrelais bij je zekeringskast zitten , grijs.
Er zit onder de motorkap een relais voor de ontsteking met een zekering.
Zit er een startonderbreker op de auto of alarm ?
Massa is ook nog wel eens een probleem.
Alarmlichten werken buiten je contact om , zou toch nog eens goed naar de zekeringen kijken binnenin en onder de motorkap.

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

er zit geen start onderbreker op te miste ga er niet van uit auto heeft altijd zo gelopen.
hoe bedoelt u, massa probleem ?
als ik even een kabel van min pool op een bout van de ontsteking maak dan moet hij toch voldoende massa hebben.
en die relais die u, bedoelt ziet die recht onder de motor kap in de zekeringkast ?
al vast vriendelijk bedankt voor u reactie

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

heb een massa kabel van accu direct aangesloten op een bout van de ontsteking echter kan ik geen grijze relais vinden wel 2 keer geel dit is volgens mij voor de lichten daarnaast een blauwe en er onder twee zwarten ik probeer even foto bij te vermelden

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

kaleido 1 ik heb vandaag een ander ontsteking gehaald van een lopende sloop auto zelfde type motor en zelfde type nummer op ontsteking echter nog geen vonk ben nu ten einde raad waar zit de zekering en realis van de ontsteking dan ?

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Er staat op de deksel ing. , dat is je zekering cq relais
In de auto links tegen de zijkant aan zit een grijs relais , deze gaat ook vaak kapot , of er komt een breuk in de solderingen.
Heb je al eens gemeten of je wel spanning op de ontsteking krijgt ?

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

Beste Kaleide 1 ik heb de spanning door gemeten er staat gewoon stroom op
in de auto aan de linker kant naast de koppeling zit een zekering kast daar boven zitten relais
1 is van alarmlichten en er is nog 1 van de achterruit verwarming en dan zit er nog een zwarte in totaal 4 ook heb ik een lange grote relais gevonden deze zit in de buurt van de koppeling als deze ontkoppel blijft de motor storingslampje branden en hoor ik geen klik meer en krijgt hij geen brandstof meer. ga er van uit dat dit een brandstofrelais is.
de zekering ing zit die onder de motor kap of bij de koppeling in de auto.

even wat meer info:

auto gaat op contact motorstoringslampje brand even en valt daarna uit met een klik en je hoord de brandstofpomp even. bij het starten ruik je de benzine maar geen vonk.
heb een complete ontsteking opgehaald van een sloop auto deze liep toen hij is gedemonteerd.
bij het plaatsen op mijn auto totaal geen vonk.
ik heb via de ecu 1 foutmelding kunnen vinden dat was code 5 had te maken met brandstof.
naar het ontkoppelen van accu was deze fout melding weg.
heb de fout melding kunnen vinden door het kleine blauwe stekkertje door te verbinden.
bij het op contact zetten knipperde de motor storing lampje 5 keer daarna ging hij uit.
naar het resten weer dat stekkertje door verbonden toen bleef het motor storings lampje branden.
bij het ontbinden ging hij direct weer uit.
dus kort om hij krijgt brandstof alles werk naar behoren alleen geen vonk

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Er zit op je motorblok rechts achter op je inlaatspruitstuk 2 of 3 bruine massa draden in een oogje onder een m6 boutje , zijn deze heel ?
Dit grote relais werkt volgens mij niet alleen voor de brandstofpomp maar ook voor de ontsteking.
Maak hem eens open en controleer de verbindingen.

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

ik ga direct even kijken zal relais even op foto zetten van binnen kant ik kan niks zien.
auto is wel heel vochtig geweest heb de computer ook evn naar gekeken of deze niet vochtig was van binnen maar kon niks zien

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

ik kan die 3 massa kabels niet vinden rechts achter de inlaat spruitstuk ? waar zitten deze kabels vlak bij ?
al vast bedankt voor u, reacties

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Aan de andere kant zit ook alles vast ?

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

dat weet ik niet dit kan ik niet los maken hij klikt wel twee keer maar kan verder niks speciaals zien
is zo ding door te meten met een multimeter. vind het een beetje jammer alles steeds te kopen tewijl het niet stuk is. auto is rijdend weg gezet en start naar 7 maand nooit meer weer.
kan de computer ook een oorzaak zijn of zal dat vreemd zijn om dat verder alles wel werkt

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Wat meet je aan voltage op de stekker van de ontsteking ?

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

11.68 volt accu is nu wat zwakker door telkens starten.
wel is het gekke dat als ik de auto van contact doe dat er spannig op blijft staan hoort dit
en als ik hem op contact doe valt de min of de plus weg weet nu niet precies ga even meten

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

heb even opnieuw gemeten heb het verkeerd op contact 11.10 volt nu van het contact af is het gewoon 0.00 volt dat werkt wel

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

het lijkt mij raar er staat wel spanning op maar krijg geen vond waar dient die ander stekker voor die ook aan de ontsteking zit is dit voor de toeren teller ? deze heeft meerdere kabels maar zitten ook over de module heen.
misschien iets raars als ik een plus en een min kabel pak en en direct van accu op bobine zet en zo hem gaat starten moet hij dan vonken of is het direct einde de bobine gaat wel in 1 keer op de plus maar de min gaat over de module heen

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Dat zou ik niet doen , niet alle signalen zijn 12v , wat heb je aan voltage op de stekker , hoeveel en waar ?
Ook de signalen tijdens het starten.

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

ik heb alleen de stekker gemeten met 2 aansluitingen er op dit moet de voedings kabel wezen voor de bobine op contact 11.10 bij het starten minder dit komt door de de startmotor die stroom trekt
die stekker met meer aansluitingen heb ik niet gemeten .
weet niet welke van wat is

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Accu wel vol genoeg , 11.1 is te weinig.

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

hij gooit hem nog rond had accu eerst wel opgeladen voor ik ander ontsteking er op deed toen kwam hij op 12.86 volt.
bij het starten ging de volt meter naar 11.80 maar dit komt door start motor
zelfs met aanslepen start hij niet

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Nogmaals er zit op de ontsteking ook een stekker , wat meet je daar ?

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

heb de accu volledig opgeladen zo dra ik hem op contact doe krijg iets meer dan 13 volt op de stekker van de ontsteking bijde kabels hebben op contact een + voltage en bijde hebben iets meer dan 13 volt als ik de auto van contact doe veranderd 1 kabel van de stekker in een min ik voeg even foto's bij hoe ik heb gemeten.
echter bij het door meten binnen in de ontsteking en de twee kabels volg die van de steker naar binnen gaan meet ik op de zwarte die rechtstreeks naar de bobine gaat wel stroom maar op de blauwe die naar de module gaat bijna niks echter als ik de blauwe kabel van de module afhaal staat er in eens wel 13 volt op zal het dan kunnen dat het kan komen door de module binnen in de ontsteking?
heb ook direct auto er bij gezet met start kabels dat hij nog meer stroom heeft maar zonder resultaat.

relais vermoed ik dat deze wel goed klikt twee keer motor storings lampje gaat gewoon uit.
en bij het starten gaat de pomp ook gewoon weer werken.

dus op de twee kabels van de stekker van de ontsteking zit meer dan 13 volt alle bij hebben een plus +

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Volgens mij moet je een plus een massa en een lage plus hebben 5v ong.

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

Hoe bedoelt u, op de stekker zitten maar 2 polen (2 kabels) 1 geeft 13.52 ander 13.32 volt aan.
bij het van contact toen verandert 1 pool (1 kabel ) in min dan kan ik met multie meter de pennen in stekker steken en heb dan 13.volt

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Sorry niet goed gelezen/gekeken , even wat anders , heb je de rest van de storingen er al uit en de massa kabeltjes gecontroleerd ?
Wat gebeurt er met 1 van de 2 spanningen als je start , moet gaan pulseren .

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Ik heb hier een ontsteking van een prelude 2.0 94, daar zitten 4 draden aan en zit de bobine in de ontsteking , is volgens mij hetzelfde als de accord er ligt ook een civic 1.5 92 ontsteking 4 draden en bobine in de ontsteking.
De meeste hebben dus 4 draden.
Begrijp dus niet helemaal dat jij een andere ontsteking hebt.
Maak eens een foto van jou systeem , ik heb denk ik een ander systeem voor ogen.

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

de linker stekker is de voeding stekker andere stekker weet ik niet precies dat wil ik ook wel graag weten volgens mij geeft die de toeren door en etc

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Kijk die stekker bedoel ik , meet daar eens wat er op staat en welke kleur wat doet ook tijdens het starten.
ik zou tevens ook eerst even uitzoeken waarom de rest het niet doet , kan goed verband met elkaar houden.
zekeringen ook daadwerkelijk doorgemeten en de massa al gecontroleerd ?

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

ik ga morgen alles uit meten noteer alles en zal het dan vermelden claxon en alarm lichten werken al.
claxon was aansluiting bij bumper niet goed en knipperlichten was relais beetje wiebelen en het was goed.
ik ga alles uit meten en u, hoort van mij.
als vast bedankt voor het mee denken

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

[url=http://postimg.org/image/c7mpco0xb/][img]http://s27.postimg.org/c7mpco0xb/distplu...[/img][/url]

die van van mij is een obd1

heb heb volgende gemeten gaat per nummer:
op contact met multimeter roder kabel op plus pool accu en zwarte in de stekker.
1 11.39volt
2 11.94volt
3 11.57volt
4 11.91volt
5 12.44volt
7 12.44volt
6 12.44volt

van contact zelfde volgorde en rode kabel multimeter op plus pool zwarte in stekker:

1 11.83volt
2 12.79volt
3 12.80volt
4 12.80volt
5 12.92volt
7 12.93volt
6 12.93volt

8 en 9 zijn als volgt

op contact 8 12.16volt 9 12.33volt met multimeter zwart op - accu rood in stekker

van contact veranderd de stekker in een min.
moet dan ook multimeter rode kabel op + accu pool doen en de zwarte in stekker dan krijg ik deze waardes 8 12.91volt 9 12.91volt

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

*******OPGELOST*****

heb via youtube een filmpje gezien hoe je kan kijken of je bobine of module stuk is.
ben er achter dat de bobine die in de ander ontsteking zat ook plotseling stuk was.
vandaag nieuwe gekocht en start direct !

wel vreemd pak een complete ontsteking van een sloop auto die wel liep en plaats hem op die van mij en het is einde oefening.

voor wie het zelfde probleem heeft koop als je blieft alles nieuw en niet gebruikt dit kan voor veel.
problemen zorgen en veel zoek werk.

kaleido 1 (2055) PRO, 8 jaar geleden

Mooi dat het gevonden is , wel vreemd dat de vermeende goede ontsteking toch defect was.

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

Ja dat vond ik ook kan met voltage verschil te maken hebben, heb ik begrepen.
komt nog wel vaak voor. was ook de bedoeling om een nieuwe te kopen maar het kon ook wezen.
dat de module stuk was, dus dacht koop een complete ontsteking en klaar maar helaas.
toch bedankt voor het mee denken.

M.v.g Bouwmeester

bouwmeester (0), 8 jaar geleden

opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.